شهرستان نور که در غرب استان سرسبز مازندران واقع شده است، و یکی از قدیمی ترین شهرهای این استان می باشد. نام قدیمی آن تمیشه بوده که بخش ساحلی حکومت رویان بوده است، و همچنین نام قدیمی دیگر آن سولده است که هنوز بومی های این شهر گاهی از این نام استفاده می کنند. این شهرستان پس از جدا شدن از آمل، دارای سه بخش؛ مرکزی، بلده و چمستان می باشد. بخش مرکزی آن شامل شهرهای نور، رویان و ایزدشهر می باشد.

شهر نور

 

برای رفتن به شهر نور از پایتخت چه مسیرهایی قابل دسترسی است؟

برای رسیدن به نور از تهران؛ از دو مسیر امکان پذیر است:

1 - از مسیر جاده زیبای هراز

فاصله این مسیر از مرکز تهران به مرکز چمستان، حدودا 237 کیلومتر می باشد. که در صورت عدم ترافیک در حدود 4ساعت و 26دقیقه این مسیر را طی می کنید تا به مقصد برسید.

شما از مسیر تهران – جاجرود – بومهن – رودهن - آبعلی – مشا – پلور – آب اسک – گزنک-محمدآباد ….  و در نهایت به شهر آمل می رسید و وارد جاده محمودآباد می شوید و به کمربندی نور -محمودآباد رفته ، به مقصد موردنظرتان می رسید..

جاده هراز 

 برای دیدن این مسیر روی نقشه، کلیک کنید.

 مقاله  شرایط دریافت وام بانکی برای خرید ویلا در شمال را مطالعه نمایید.

 

2- از مسیر زیبای جاده چالوس

برای پیمودن این مسیر از مرکز تهران به مرکز چمستان، مسافتی حدودا 212 کیلومتر در مدت زمانی حدودا 4ساعته باید در نظر داشته باشید. همانطور که متوجه شدید از لحاظ زمانی این دومسیر تفاوت زمانی نیم ساعته دارند، و شاید برای همراهانی که از کرج این سفر را درنظر دارند، این مسیر آسانتر باشد.

شما از مسیر تهران- آزادراه تهران شمال-گرماب-پل زنگوله-مرزن آباد- و به چالوس میرسید و در وارد جاده سمت راست شده و مسیر چالوس تا نور را طی می کنید و در نهایت به مقصد خود می رسید.

جاده چالوس

 برای دیدن این مسیر روی نقشه، کلیک کنید.

مقاله چگونگی فروش ویلا یا فروش زمین در سایت ویلا البرز را مطالعه نمایید.

 


 

شهرستان نور از شمال به دریای مازندران، از شرق به شهرستان آمل، از شمال شرق به شهرستان محمودآباد از جنوب به استان تهران، از جنوب غرب به استان البرز و از غرب به شهرستان نوشهر و شهرستان چالوس متصل است. مردم شهرستان نور به زبان مازندرانی و با لهجه کجوری صحبت می‌کنند.

همسایگان نور

مقاله بهترین راه سرمایه گذاری در شمال چیست؟خرید ویلا یا خرید زمین؟ را مطالعه نمایید.

شهرستان نور دارای پوشش گیاهی بینظیری است، که به سه بخش تقسیم میشود: جلگه ای، جنگلی و کوهستانی. بخش جنگلی آن پوشیده شده است از جنگل های هیرکانی که قدمت آن ها به دوره ی دوم و سوم زمین شناسی میرسد.بخش جلگه ای آن را مراتع و مزارع برنج تشکیل میدهد. و در اخر در بخش کوهستانی قله ی آزادکوه با ارتفاع 4721 متر و مهترین رودها یعنی رود نور و لاویج رود را داریم. 

نور دارای روستاهای سرسبز ، توریستی و قدیمی بسیار زیادی دارد، که عمدتا خرید ویلا در نور بیشتر مربوط به روستاهای آن است. زیرا به دلیل فاصله با دریا قیمت آن ارزان تر است. روستاهای نور به شرح زیر است: برای دیدن هر روستا بر روی نقشه، روی اسم آن کلیک کنید.

 

از سمت نور به سمت آمل

 

از غرب به شرق یعنی از سمت شهرستان نور به سمت شهر آمل روستاهای شناخته شده‌ای وجود دارند که شاید در بحث خرید ویلا در نور از این روستاها نام برده شود.مانند روستای گنج‌یاب، افراسیاب‌کلا، حوریه، سلیاکتی، سرکاج، ایزخورده، کاردگرکلا، نصرت‌آباد، حاجی آباد، سیدکلا، مرداب، اسپی کلا، کردآباد، عباس‌کلا، عبدل ده، کرات کتی، آهودشت، لسفی جان، اناده، مغانده، عرب خیل، نعمت آباد، ورازده، بلویج  ، جوربند، گزناسرا، واز، رمشی، جلیکان، سنگتاب، بنفشه ده، سعادت آباد، امیرآباد و... می باشد.

جاده آمل و نور

 

برای دیدن این جاده بر روی نقشه، کلیک کنید.

 از سمت نور به سمت محمودآباد

شهرستان محمودآباد در فاصله 25  کیلومتری شهرستان نور قرار دارد. و با آن فاصله زمانی نیم ساعته دارد. در این کمربندی شهرک های ساحلی، پارک جنگلی نور و شهر ایزدشهر از توابع و بخش های شهرستان نور می باشند.

جاده نور به محمودآباد

 

برای دیدن این جاده بر روی نقشه، کلیک کنید.

از سمت نور به سمت نوشهر

شهرستان نوشهر در فاصله 52کیلومتری شهرستان نور قرار دارد، و با آن فاصله زمانی 1 ساعته دارد. شهر رویان، روستاهای ساحلی و توریستی سیاهرود، حسن آباد، وازیوار، ونوش، صلاح الدین، ملاکلا ، و همچنین پارک ساحلی -جنگلی سیسنگان از توابع شهرستان نور می باشد.

جاده نور به نوشهر

 

برای دیدن این جاده بر روی نقشه، کلیک کنید.


 

بازار خرید ویلا در نور و خرید زمین در نور

خرید ویلا در شمال ایران مازندران و به خصوص در شهرستان نور یک انتخاب فوق العاده است، چرا که این منطقه دقیقا در خط ساحلی قرار گرفته و از مناظر بسیار کم نظیر بهره مند است که یک سمت آن را دریا و سمت دیگر را جنگل تشکیل داده است.

زمانی که مازندران و شهرستان نور را برای خرید ویلا در شمال انتخاب کردید، باوتوجه به فراوان بودن اراضی مسکونی با گزینه‌ها و شرایط و پیشنهادات متفاوتی روبرو خواهید شد؛ که شما باید با توجه به بودجه و سرمایه‌ای که در اختیار دارید، تحقیقات خود را با مراجعه حضوری به همه مکان هایی از نور که مد نظر دارید، انجام دهید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

بعد از آن می توانید علاقمندی خود را به فضاهای شهرستان مشخص کنید، برای مثال شما به آب و هوای کوهستانی در این منطقه علاقمند هستید یا ویلا ساحلی و  یا ویلا جنگلی مد نظر دارید. البته نباید فراموش کنید که خرید ویلا در مناطق کوهستانی علی رغم زیبایی خیره کننده و مناظر و آرامشی که دارند، به دلیل فاصله از مرکز شهر، دسترسی‌های سخت‌تری داشته و گاها موقت هستند چرا که این مسیرها اغلب در فصل پاییز و زمستان با توجه به بارندگی شدید باران و برف تردد دشواری دارند.در مجموع خرید ویلا در محدوده ساحلی یا جنگلی برخلاف کوهستانی، به دلیل حضور گردشگران و امکانات توریستی که دارند، دسترسی مناسب‌تری به انواع امکانات رفاهی، تفریحی، سوپرمارکت ها، پمپ بنزین ها و... دارد.

 

از دیگر نکات خرید ویلا در نور به وضعیت فونداسیون ساختمان مربوط می‌شود، حتما مطمئن شوید که ویلای شما فونداسیون مناسبی دارد. چرا که با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان نور و بارش‌های مداوم آن باید پی ریزی مناسبی برای ویلا انجام شده باشد. زیرا  عایق بندی کف و سقف و دیوارهای ویلا و کیفیت انجام آن نیز بسیار مهم است که از نفوذ سرما و رطوبت به داخل ویلا جلوگیری کند.

 

زمان مناسبی که برای خرید ویلا پیشنهاد می‌شود، مانند دیگر بخش‌های معاملات مسکن، فصل تابستان است که رونق بیشتری دارد. البته نباید این نکته را فراموش کرد که خرید ویلا مانند خرید یک خانه شهری نیست و بسیاری از آیتم‌هایی که در آن مد نظر است مانند آرامش و علاقه به طبیعت و غیره با بحث زمان تداخل چندانی ندارد. اما گاهی اوقات با نزدیک شدن فصل پاییز و زمستان و کاهش تب و تاب خرید ویلا در نور قیمت‌ها به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کنند و شما می‌توانید با استفاده از این وضعیت اقدام به خرید یک ویلای شیک بکنید.

دریای نور


 

اگر به دنبال خرید ویلا در نور هستید، برای گرفتن هر گونه مشاوره خرید یا اجاره اعم از ویلا ساحلی، ویلا جنگلی، ویلا سنددار و... می توانید به مشاوران حرفه ای و متخصص املاک البرزویلا مراجعه نمایید. مشاوران البرزویلا با داشتن فایل های متنوعی از ویلا دوبلکس، ویلا نیم پیلوت، ویلا فلت، ویلا اقساطی و... در منطقه چمستان، آماده خدمت رسانی به شما همراهان و سروران گرامی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر برای مشاوره رایگان به بخش تماس با ما مراجعه نمایید. یا برروی دکمه مشاوره رایگان کلیک نمائید، تا سریعا با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

روز و روزگارتان خوش، مشاورین املاک البرز ویلا

 

 دیگر مقالات سایت ویلا البرز:

طرح هادی روستایی در شمال

آشنایی معنایی ویلای لوکس و ساخت ویلا در شمال

نقشه ى چمستان و خريد ويلا در چمستان

سند تک برگ، تبدیل سند منگوله‌دار به سند تک برگ

خرید ارزنده ترین ویلا ها در شمال و چمستان با البرز ویلا

خرید ویلا در شمال با 100 میلیون؛ دروغ یا حقیقت؟

سفر به چمستان و خرید ویلا در چمستان شمال

خرید ویلا شهرکی در چمستان یا خرید ویلا مستقل در شمال؟