خرید ویلا با 100 میلیون

با وجود بازارهای تورم زده و به تحریم آمیخته ی این روزها، علامت سوال هایی در ذهن ایجاد می کند، که متداول ترین آن ها این است؛

آیا بعد از تمامی این فشار های اقتصادی، ویلایی وجود دارد که قیمت آن 100 میلیون تومان باشد؟ و یا به گونه ای دیگر؛ آیا می توان با 100 میلیون تومان ویلا خرید؟

 

برای اینکه به این سوال پاسخ جامع و کاملی بدهم، لازم است در وهله ی اول به تاثیر تورم و تحریم ها بر تک تک کالاهای موجود در بازار، چه بازار عرضه، چه تقاضا و چه سرمایه گذاری، صحبتی به میان آوریم. به این منظور؛ یک نگاه کلی به تمامی هزینه های سالانه و تفاوت آن با ماه قبل و بعدش داشته باشید.

مثلا تفاوت قیمت ماسک، قبل از اسفند ماه 1399 و بعد از آن! یعنی درست یک ماه قبل و بعد از اینکه ویروس کرونا مهمان ناخوانده ی کشورمان، ایران، شد.

یا هزینه ی پوشاک!

در نظر بگیرید یک لباس برای اینکه به دست شما برسد، از چه مراحل و فیلترهایی می گذرد؟! مواد اولیه ی تهیه و دوخت یک لباس چیست؟

برای جواب به این سوال اول از هر چیز باید این را هم بدانیم که یک لباس از پارچه تهیه می شود.

پارچه متشکل از چیست؟ نخ؟ پنبه؟ کتان؟ ... قیمت نخ، پنبه و کتان در حال حاضر، با در نظر گرفتن اوضاع اقتصادی، چقدر است؟

لازم به ذکر است، که یک لباس بعد از دوخت و بسته بندی، تا به مرحله ی فروش برسد، هزینه ی باربری نیز بر قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود.

از طرفی اگر یک فروشنده، جنس فروشگاه خود را از کشور دیگری وارد کند، این جنس وارداتی، بر قیمت فروش آن تاثیر می گذارد.

همچنین چنانچه فروشگاه اجاره ای باشد و یا به صورت اقساطی خریداری شده باشد، بسته به موقعیت مکانی ویژه ی آن، ارزش و قیمت ملک نیز افزایش می یابد؛ که این موضوع نیز بر قیمت نهایی جنس موجود در آن فروشگاه، که لباس می باشد، تاثیر مستقیم دارد.

این آنالیز و بررسی تنها برای فروش یک لباس بود.

حال اگر بخواهیم به تجزیه و تحلیل یک ویلا و ساخت آن بپردازیم، موضوع از این ها هم قابل بررسی تر و مهم تر خواهد بود.چرا که در ساخت یک بنا، علاوه بر مواد ومصالح اولیه، ارزش و موقعیت مکانی زمین، مهندسین کاربلد و حرفه ای، برگه بازی های مختلف به جهت دریافت جواز ساخت و سند، دریافت برخی از امتیازات نظیر؛ آب و برق و گاز و خط تلفن و همچنین تهیه ی لوازم و امکانات ویژه برای محیط داخل ویلا؛ -این مورد آخر خاص ویلا های فول فرنیش می باشد، که به صورت تمام مبله در اختیار خریدار قرار می گیرد و ارزش و قیمت آن از ویلاهای بدون مبلمان، بیشتر می باشد، نیز تاثیر گذار هستند.

مراحل ساخت بنا

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از معنی و مفهوم فول فرنیش کلیک کنید.

مشاهده و خرید ویلا فول فرنیش در خطه ی شمال کشور

ما قبل از هر چیز می خواهیم به مراحل و لوازم ساخت یک ویلا اشاره کنیم. چرا که تمامی مصالح مورد استفاده، افراد و مراحل در ساخت یک بنا، از ابتدای کار تا انتها دست به دست هم می دهند تا این پروژه به پایان کار برسد و ارزش و قیمت نهایی آن، همه و همه تاثیر گرفته از مراحل و هزینه هایی است که خشت به خشت، آجر به آجر در آن چیده شده و به کار رفته است.

از هزینه های مصالحی چون؛ سیمان، آهن، سنگ، میله گرد، چوب، گچ و... گرفته تا هزینه های داخلی، حیاط سازی، سیستم های گرمایش و سرمایش، سیستم های برقی و کارگر ها،همگی بر قیمت نهایی یک ویلا تاثیر گذار خواهد بود.

مشاهده و خرید ویلا ارزان قیمت در شمال کشور | مشاهده و خرید ویلا از دم قسط در شمال کشور

منظور از هزینه های داخلی چیست؟

نصب شیرآلات در سرویس های بهداشتی و محیط آشپزخانه، همچنین نصب کابینت در این بخش و در برخی ویلا ها گاز رومیزی و هود، پوشش کف، که امروزه در بیشتر بنا ها سرامیک و یا پارکت می باشد، سیستم نورپردازی، مانند لوستر، هالوژن و کناف، پوشش دیوار، که بسته به سلیقه ی مهندس و یا سازنده، با کاغذ دیواری، سنگ آنتیک، چوب و یا تنها رنگ می باشد.

حیاط سازی:

باغچه کاری، کاشت درخت، در مواردی هم گل و گیاه، آلاچیق، آب نما و چنانچه ویلا استخردار باشد، استخر سرباز و اگر در مواقعی هم به شکل استخر سر پوشیده باشد، در محیط حمام قرار می گیرد.

حیاط سازی

سیستم های گرمایشی و سرمایشی:

شامل پکیج دیواری، شوفاژ، اسپلیت، شومینه و بخاری می باشد.

سیستم های برقی:

این مورد نیز می تواند به صورت هوشمند و یا غیر هوشمند باشد، که اگر هوشمند باشد توسط یک کلید پریز مرکزی، اکثر فعالیت های برقی چون روشنایی انجام می پذیرد.

همچنین لوستر، هالوژن و کناف که از مجموعه ی هزینه های داخلی به شمار میرود، توسط این سیستم فعال می شود.  

و در آخر افرادی که با دستان پر توان آن ها یک ویلا به مرحله ی ساخت می رسد. 

مهندسین و افراد                                                               

 

تک تک این ریز مراحل ها که تشکیل یک بنا را می دهند، دارای هزینه هایی می باشند، که  افزایش تورم و تحریم ها، بر آن ها تاثیر مستقیم دارد. بنابراین برای چند لحظه بیایید کمی بیندیشیم؛ ...

آیا همه ی این مصالح و مراحل و زحمات افراد در ساخت یک ویلا، تنها 100 میلیون ارزش دارد؟ به نظر شما 100 میلیون تومان برای این همه کار و ریزه کاری کفایت می کند؟

برای لحظه ای فرض کنید که خود قصد ساخت بنایی را دارید؛ آیا می توانید تنها با 100 میلیون یک ویلا بسازید؟ درست است، شاید غیر ممکن به نظر نرسد، اما اگر از سال پیش تا امسال و یا از امسال تا سال بعد بخواهید ویلایی بسازید، ویلایی که تنها با 100 میلیون ساخته شده است، آیا این ویلا را دقیقا با قیمت 100 میلیون برای فروش می گذارید؟!!من که بعید می دانم.

ولی دوستان خوبم، این نوید را به شما می دهم که شاید ویلا با 100 میلیون، در این آشفته بازار و فشار های اقتصادی وجود نداشته باشد، اما ویلا های بسیار لوکس و فول امکاناتی در شمال کشور وجود دارد که شما عزیزان می توانید با پیش پرداخت 100 میلیون، صاحب آن شوید.

 مشاهده و خرید ویلا فول امکانات در شمال | مشاهده و خرید ویلا در شمال کشور

تیم املاک البرز مشتاق و آماده ی ارائه ی خدمات به شما سروران گرامی می باشد.