آیا گرفتن وام برای خرید ویلا صحت دارد؟

طبق دستور بانک مرکزی کشورمان، همگی بانک ها در سراسر کشور وظیفه دارند، که برای مشتریان خود تسهیلات یا وام هایی را برای خرید و یا ساخت ویلا و مسکن قرار بدهند. اما بخاطر اینکه بیشتر بانکهای کشور فعالیت های جانبی دارند، فقط بانک مسکن در کشورمان به عنوان تخصصی در این زمینه ها کار میکند. هرکسی برای خرید خانه، ویلا و حتی ساخت وساز بخواهد وامی بگیرد باید از طریق این بانک اقدام نماید.

پس اگر پول کافی برای ساخت ویلا در شمال و یا خرید ویلا در شمال را ندارید نگران نباشید وام مسکن را برای همچین مواقعی در اختیار شما قرار می گیرد تا به راحتی به هدف مورد نظر خود برسید.

سرمایه گذاری

مقاله پیشنهادی ویلاالبرز: تاثیر کرونا بر خرید و فروش ویلا در شمال

مراحل و شرایط دریافت وام برای خرید ویلا یا خرید زمین در شمال

اگر به دنبال خرید ویلا در مازندران هستید، نخست باید مشخص کنید قصد خرید در کدام منطقه را دارید، شهر یا روستا؟

برای گرفتن وام خرید ویلا در شهر، باید به بانک مسکن مراجعه کنید، مقداری پول را طبق مدت زمان (برای هر بانک متفاوت است)سپرده گذاشته، و بعد از هماهنگی های لازم با متصدی بانک بعد از بررسی مدارک اعم از سند، قراردادنامه، فیش حقوقی، ضامن و...  مبلغ قابل توجهی به عنوان وام با بهره بانکی، برایتان درنظر می گیرند. برای مثال این مبلغ برای شهرستان آمل حدودا 60میلیون تومان است، که شرایط پرداخت آن 140ماهه و ماهی حدودا 1میلیون تومان اقساط پرداخت شود.

اما برای گرفتن وام خرید در روستا باید به بنیاد مسکن روستایی مراجعه کرده، که نیازی به سپرده گذاری ندارد و کارشناسان با بررسی وضیعت ملک و خانه وام بانکی با بهره کمتری برایتان درنظر می گیرند. مبلغ وام مسکن روستایی حدودا 40 میلیون تومان می باشد.

 وام بانکی

مقاله پیشنهادی ویلاالبرز: نحوه قیمت گذاری و عواملی که بر قیمت ملک تأثیر می گذارند

 

درهر صورت گرفتن وام بانکی نیاز به داشتن صبر و حوصله  و دارای پروسه طولانی می باشد. این را هم باید بدانید، وامی که شما از بانک دریافت می کنید به تناسب پیشرفت ساخت ویلا که انجام شده و شهری که هستید فرق می کند. البته بانک در ازای وامی که به شما می دهد این راهم بررسی می کند که آیا توانایی پرداخت آن را دارید. وام مسکن به هر کسی که اعلام نیاز کند، پرداخت نخواهد شد، بانک‌ها پیش از واریز مبلغ وام، حساب خریدار را طی سال‌های اخیر بررسی می‌کنند، هرگونه بدحسابی، چک برگشتی و مواردی از این قبیل، شانس خریدار برای دریافت وام را به صفر نزدیک می‌کند. چنانچه خریدار دارای قسط برگشتی باشد، باز هم فرصت دریافت وام مسکن از وی سلب خواهد شد.

 ویلا وام دار

مقاله پیشنهادی ویلاالبرز: جاده دریا کجاست؟خرید ویلا در جاده دریا

این شرایط های گفته شده برای زمانیست که شما بعد از خرید زمین یا ملک موردنظر اقدام به دریافت وام می کنید. شما با جست و جوی بیشتر می توانید ویلا وام دار پیدا کنید. یعنی ویلایی که صاحب قبلی اقدام به گرفتن وام کرده سند آن گرو بانک می باشد. و شما بعد از خرید باید اقساط باقی مانده آن را پرداخت کنید و تا پایان پرداخت اقساط سند آن با اسم صاحب قبلی در گرو بانک خواهد بود.

 وام مسکن

مقاله پیشنهادی ویلاالبرز: مزایای خرید ویلا شهرکی و تفاوت آن با ویلای مستقل

 


 

اگر شما پس انداز کمتر یا بودجه کمی برای سرمایه گذاری یا برای خرید ویلا در شمال یا خرید زمین در شمال دارید، تیم حرفه ای مشاور املاک البرزویلا، شرایط خرید اقساطی ویلا یا خرید از دم قسط ویلا و همچنین معاوضه و.... نیز برایتان درنظر گرفته تا شما با دردسر کمتر و با خیال راحت به معامله تان بپردازید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان به بخش تماس با ما مراجعه نمایید. یا دکمه مشاوره رایگان در سمت راست را کلیک کنید تا سریعا با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

روز و روزگارتان خوش،مشاور املاک البرز ویلا

 مقاله پیشنهادی ویلاالبرز: خرید ویلا ارزان در شمال