درود و خدا قوت خدمت شما سروران گرانقدر؛

معنی و مفهوم فول فرنیش _ خرید ویلا فول فرنیش در شمال

زمانی که شما برای خرید املاک به عده ای از مشاورین کاردان در این زمینه مراجعه می کنید، این امکان وجود دارد که خانه یا ویلایی را که به صورت فول فرنیش می باشد، به شما معرفی کنند و از این طریق شما و گوشتان نیز با این کلمه ی نا آشنا، آشنا شوید. همچنین ممکن است برای اولین بار با کلمه ی *فول فرنیش* در سایت ها و کانال های مختلف، که در زمینه ی دکوراسیون داخلی، املاک و امثالهم، فعالیت می کنند، مواجه شده باشید.

ویلا فول فرنیش

معنی و مفهوم فول فرنیش چیست؟

 در وهله اول میخواهم شما را با معنی فرنیش آشنا کنم، تا به واسطه ی آن، مبحث فول فرنیش برایتان قابل لمس تر باشد. *فرنیش* به معنای مبلمان شده و یا به گونه ای ساده تر، مبله می باشد. برای مثال؛ زمانی که یکی از بخش های خانه، مانند آشپزخانه، از تمامی امکانات مربوط به این قسمت بهره مند باشد، این خانه  فرنیش می باشد؛ چرا که تنها یک بخش از تمامی بخش های آن، دارای لوازم و امکانات لازم و مورد استفاده می باشد. حال اگر فرنیش بودن یک بخش به بخش های دیگر یک خانه نیز گسترش یابد، با فرنیش شدن همه ی قسمت های خانه، نظیر؛ اتاق های خواب، سالن نشیمن،اتاق پذیرایی و ...، این خانه تبدیل به خانه ای فول فرنیش می شود. پس به خانه ای که تنها یکی از بخش های آن به صورت مبله و دارای امکانات لازم  باشد، فرنیش گفته می شود و مادامی که علاوه بر یک بخش، بخش های دیگر یک خانه نیز، مبلمان شده باشد، در آن صورت آن خانه و یا ویلا، *فول فرنیش* نامیده می شود.

به گونه ای دیگر؛ خانه ی فول فرنیش، خانه ای است، که مجهز به تمامی لوازم مورد نیاز زندگی و همچنین سرویس کامل مبلمان باشد. 

حال وقت آن رسیده است که به مبحث فول فرنیش، به طور دقیق تر بپردازیم.

قبل از هر چیزی این نکته رو عرض کنم خدمتتون که ملزوماتی نظیر؛  سینک ظرفشویی در محیط آشپزخانه، همچنین شیر آلات و رو شویی در سرویس بهداشتی،  کمد دیواری در اتاق های خواب، به عنوان مبلمان خانه به حساب نمی آیند، از این رو لازم است به صورت پیش فرض در خانه تعبیه شوند. در غیر این صورت، چنین خانه و یا ویلایی، به مرحله ی پایان کار نرسیده است و در حال آماده سازی محسوب می شود.

در یک نگاه کلی؛ خانه ی فول فرنیش از لوازم و امکاناتی چون؛ سیستم گرمایشی و سرمایشی مانند بخاری، شوفاژ، کولر و تهویه، تجهیزات کامل آشپزخانه، تخت خواب همراه با تشک و رو تختی، ملحفه، بالشت و پتو، تلویزیون، میز غذا خوری، صندلی، مبلمان نشیمن، میز، لوازم دکوراتیو، پرده و فرش بر خوردار می باشد. از آنجایی که یک خانه ی فول فرنیش، متشکل از یک آشپزخانه ی فرنیش، اتاق خواب فرنیش، سالن نشیمن و پذیرایی فرنیش و به طور کلی تمامی بخش های خانه به صورت فرنیش، می باشد؛ اینک وقت آن رسیده است که به بررسی لوازم بکار رفته در هر یک از این بخش ها بپردازیم. 

سالن ویلای فول فرنیش

 

_ اتاق خواب یک خانه ی فول فرنیش:  

تخت خواب به همراه تشک، رو تختی، پتو، بالشت، کشوی لباس و لوازم، میز آرایش، صندلی، آیینه، پرده،  فرش و در صورت لزوم موکت.

_ آشپزخانه ی یک خانه ی فول فرنیش:

با دید کلی؛ لوازم پخت و پز و همچنین سرو غذا، لوازم برقی.

به طوردقیق تر؛ یخچال، فریزر، گاز، ماکروویو، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، دستگاه قهوه ساز، چایی ساز، پخار پز، پلو پز، بشقاب، قاشق و چنگال، لیوان، میز و صندلی غذا خوری و دیگر لوازم مانند ظروف در دار، جایی برای حبوبات و ادویه جات و... .

_ سالن نشیمن و پذیرایی یک خانه ی فول فرنیش:

تلویزیون و میز آن، مبلمان راحتی و یا کاناپه، مبلمان ویژه و یا سلطنتی، میز وسط، صندلی، فرش، پرده، میز غذا خوری و لوازمی مربوط به دکور محیط خانه نظیر؛ تابلو، گلدان، گل و گیاهان طبیعی یا مصنوعی و مانند اینها.

این حرفه و مسئولیت، بر عهده ی شخصی می باشد، که در عرصه ی تجهیز اسباب و اثاثیه ی منزل و دکوراسیون داخلی، متخصص می باشد؛ چنین فردی، فرنیشر نامیده می شود.

 

چنانچه شما قصد فول فرنیش کردن خانه یا ویلایی را دارید، ممکن است  وجود یک سری از لوازم را لازم و مورد نیاز نبینید؛ لوازمی چون؛ پخار پز، دستگاه قهوه ساز و کالاهایی دیگر مانند اینها، در این صورت می توانید تعدادی از این لوازم را که فکر می کنید آنچنان هم ضروری نیست، تهیه نکنید. منتهی این را به خاطر داشته باشید که هر چه امکانات و لوازمات بکار رفته در یک خانه ی فول فرنیش، بیشتر و مجهز تر باشد، بر ارزش و قیمت آن خانه یا ویلا نیز افزوده می شود. 

ویلا فول فرنیش در شمال کشور

چنانچه قصد خرید خانه یا ویلایی در شمال را دارید، علاقه مند هستید به صورت فول فرنیش باشد یا خیر؟

از آن رو که خانه هایی که به صورت تمام مبله یا فول فرنیش می باشند، به جهت فراهم بودن تمامی امکانات و لوازم، به نسبت خانه های غیر مبله، دارای قیمت بیشتری می باشند، معمولا درصد کمی از مردم قصد خرید آن را میکنند. اما همه ی ما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که اگر ما علاوه بر خرید یک ویلا یا خانه ای، بخواهیم به طور جداگانه لوازم مورد نیاز بخش های مختلف خانه را هم خودمان فراهم کنیم، ممکن است هزینه های بیشتری برای خود بتراشیم در صورتی که خرید خانه ی فول فرنیش همراه با تمامی امکاناتی که در خود جای داده، خیلی خیلی به صرفه تر از آن می باشد؛ زیرا که این تصمیم موجب می شود که  در زمان شما نیز صرفه جویی شود.

اما این هم ناگفته نماند، اگر بحث زمان و هزینه را برای لحظه ای هم که شده کنار بگذاریم، این بحث که لوازم خانه ای که قرار است شما در آن زندگی کنید و اوقات را بگذرانید، با سلیقه ی شخص دیگری  چیدمان می شود، ممکن است از دید شما جزو معایب این سبک از خانه ها به شمار بیاید.

اما خبر خوب این است که اگر شما قصد خرید ویلایی فول فرنیش در شمال را دارید و می خواهید ویلایتان توسط یک فرنیشر، منتهی با سلیقه ی خودتان چیدمان شود، این امکان نیز وجود دارد. برای مثال؛ شما ترکیب رنگ خاصی مد نظرتان می باشد  و یا سبک خاصی را می پسندید. حتی در مواردی ممکن است خیلی از لوازم را برای محل زندگی خود لازم ندانید و در مقابل بخواهید لوازم دیگری را اضافه کنید، که همه ی اینها می تواند به سلیقه ی شما انجام شود، درست باب میلتان.

 جمله ی معروفی هست که میگوید: خداوندی که نان می دهد، دندان نیز می دهد. خداوندی که درد می دهد، درمان نیز می دهد؛ بنابراین همیشه یک راهی وجود دارد. این طور نیست که فکر کنید شما نمیتوانید صاحب خانه ای فول فرنیش باشید، چون بر اساس سلایق فرد دیگری دیزاین شده است، بلکه شما نیز می توانید در کنار یک فرنیشر، سلیقه ی خود را نیز وارد کار کنید؛ چرا که خانه، خانه ی شماست و این حق شما می باشد.

و در آخر؛ امیدوارم آنطور که باید و شاید، حق مطلب را ادا کرده باشم.

همچنین از همراهی گرم و صمیمی شما عزیزان و وقت با ارزشی که در اختیار البرز ویلا قرار داده اید، سپاسگزارم.

از خداوند منان، خواهان بهترین اتفاقات و آرزوها برای تک تک شما مردم کشورم، ایران، هستم؛ چرا که شما بهترین مخلوقات او هستید و لایق بهترین ها. 

 

مشاهده و خرید ویلا مبله در البرز ویلا