اگر دقت کرده باشید، بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری، این روزها دستخوش تغییرات بسیار زیادی  شده است و افراد زیادی در این بین سرمایه خود را از دست داده‌اند.

به عنوان مثال راحت‌ترین و ایمن‌ترین کاری که در گذشته می‌توانستید انجام دهید، قرار دادن پول و سرمایه‌تان در بانک بود. در این صورت هر ماه سود حاصل از پولتان از طرف بانک به حساب شما واریز می‌شد. از طرفی مطمئن بودید که سرمایه‌تان امن است و هر زمانی که بخواهید می‌توانید آن را بدون کم و کاست بردارید؛ اما در سال‌های اخیر خصوصا سال1399 مشکلاتی در این زمینه به وجود آمد و نه تنها بانک‌ها به عنوان یک بنگاه امین نبوده بلکه برخی از موسسات ضربه‌های مالی زیادی به مشتریان خود وارد کردند.همچنین بانک‌های معتبر نیز سود بانکی حاصل از سپرده‌ها را به مراتب کاهش دادند و در حال حاضر کمتر کسی به سراغ سپرده‌گذاری سرمایه خود در بانک می‌رود.

 

سرمایه گذاری

مقاله پیشنهادی سایت ویلا البرز:نحوه قیمت گذاری و عواملی که بر قیمت ملک تأثیر می گذارند

 

از سمت دیگر، به دلیل افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت بنزین و همچنین افزایش شاخص بازار سرمایه و با نوسانات فراوان نرخ ارز و قیمت سکه و طلا و همچنین تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد و ریزش‌های مکرر بورس، و کاهش قدرت خرید مردم در بازار مسکن شهرهایی بزرگی چون تهران،  بسیاری از مردم تصمیم به سرمایه‌گذاری با خرید ویلا یا خرید زمین در شمال کشور گرفتند.

خرید زمین یا خرید ویلا از روش‌های سرمایه گذاری است، که در تمام دوران توانسته است به خوبی رشد کند و حتی در بدترین شرایط نیز سرمایه فرد تغییر چندانی را به خود نمی‌بیند؛ اما در این بازار نیز باید حرفه‌ای عمل کرد، و نکات سرمایه‌گذاری در ملک را هم باید در نظر داشته باشید تا خریدی مطمئن‌تر داشته باشید.

 

سرمایه گذاری در مسکن

 مقاله پیشنهادی سایت ویلا البرز:تاثیر کرونا بر خرید و فروش ویلا در شمال

 

 چرا بهترین راه سرمایه گذاری در شمال کشور است؟

زیرا سرمایه گذاری در مکانی که تقاضا در آن بالا است، ارزش ملک روی ریل صعودی قرار دارد. بعد از خرید اینگونه ملک یا ویلا، قیمت آنها دائما رشد پیدا می کند. همچنین اجاره و یا رهن آنها نیز به سرعت و با بهترین قیمت انجام می شود. این ویژگی در شمال کشور به چشم دیده می شود و سراسر سود را برایتان به همراه دارد. 

 

سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال

  مقاله پیشنهادی سایت ویلا البرز: سند تک برگ، تبدیل سند منگوله‌دار به سند تک برگ

 

 

حال این سوال پیش می آید که بهترین راه سرمایه گذاری، خرید ویلا در شمال است یا خرید زمین در شمال؟؟

هر کدام از این گزینه ها مزایا و معایب خود را دارد که به شرح هر کدام می پردازیم تا شما باتوجه به شرایط خود تصمیم بگیرید. 

مزایا و معایب خرید ویلا در شمال:

از مزایای خرید ویلا در شمال می توان گفت داشتن سفر بی دغدغه به شمال است. به اینصورت که شما هر وقت به شمال سفر میکنید یک راست وارد خانه شمالی با ویو جنگلی یا ساحلی می شوید و روزهای خاطره انگیزی برای خود به رقم می‌زنید. همچنین دردسرهای ساخت ویلا از جمله هماهنگی برای خرید مصالح، سروکله زدن با معماران و استادکاران و... ندارید. و شما یک خانه کاملا آماده تحویل میگیرید. 

حتی می توانید در صورت نبودتان در ویلا، آنرا به یک فرد مورد اعتماد سپرده و اجاره دهید! که می تواند منافع مالی خوبی برای شما به همراه داشته باشد.

اما از معایب خرید ویلا می توان گفت هر چه از سن ساخت خانه می گذرد، رشد قیمتی آن در مقایسه با خرید زمین بسیار پایین می آید، و نمی تواند سود آنچنانی به شما دهد.

یا اینکه هیچ خانه ای را نمی توانید باسلیقه شخصی خود پیدا کنید، درنتیجه بعد از خرید یکسری هزینه های جزئی را نیز صرف، دیزاین ویلا می کنید.

همچنین باید در هنگام خرید بسیار دقت داشته باشید، تا ویلای بدون سند یا با سند کاربری باغی و زراعی و یا حتی سند جعلی به شما ندهند. 

 

ویلا دوبلکس

   مقاله پیشنهادی سایت ویلا البرز:بهترین شهر گیلان برای زندگی و سرمایه گذاری چه شهری است؟

 

مزایا و معایب خرید زمین در شمال:

از مزایای آن می توان گفت، شما برحسب نوع کاربری زمین (زراعی، باغی، مسکونی، تجاری و...) که انتخاب می کنید، آن ملک بصورت آزادنه در اختیار شماست و می توانید حداکثر استفاده را از آن ببرید.

همچنین زمین های شمال کشور به نگهداری و هزینه کمتری نیاز است. یعنی هیچ نگرانی برای پرداخت مالیات، آب و برق و گاز ... را ندارید. 

از آنجایی که باتوجه به فراوانی زمین در شمال، تنوع بسیار زیادی در متراژ و کاربری و قیمت زمین وجود دارد. و شما باتوجه به بودجه خود می توانید فایل های بسیار زیادی را پیدا کنید.

از مزایای دیگر می توان گفت، باتوجه به حاصلخیزی خاک شمال می توانید خودتان یا با اجاره دادن به دیگران به کشت انواع محصولات زراعی دست بزنید و درآمد بسیار خوبی را از این طریق بدست آورید. 

و اما معایب خرید زمین در شمال این است که، اگر شما خرید زمین را برای ساخت و ساز ویلا انتخاب کرده اید با چالش های زیادی روبرو هستید. زیرا برای هرگونه بهره برداری باید به دنبال کسب مجوزهای لازم بروید، که خود باعث تحمیل هزینه های جانبی می شود. و اگر قرار است در زمین موردنظر پروژه مسکونی، تجاری، تفریحی و.. راه اندازی کنید، باید برای تغییر کاربری از لحاظ قانونی اقدام کنید. 

و یکی دیگر از معایب خرید زمین می توان گفت، قیمت آن بسیار تاثیر پذیر از شرایط بازار است. شاید شما زمینی را انتخاب کنید که از نظر جاده کشی، فاضلاب، منطقه بندی و... هنوز به درستی توسعه پیدا نکرده باشد. 

 

 سرمایه گذاری در شمال با خرید زمین

   مقاله پیشنهادی سایت ویلا البرز:مزایای خرید ویلا شهرکی و تفاوت آن با ویلای مستقل

 

تیم متخصص و حرفه ای مشاورین املاک البرز، آماده خدمت رسانی به شما برای مشاوره رایگان به شماست. باتوجه به متنوع بودن فایل ها، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید زمین و ساخت و ساز ویلا در آن، حتی خرید زمین شهرکی، زمین زراعی و... یا خرید انواع ویلا ها اعم از ویلا دوبلکس، ویلاباغ، ویلا فلت، ویلا نیم پیلوت و... به بخش تماس با ما مراجعه نمایید.

روز و روزگارتون خوش،مشاور املاک البرز ویلا