ساخت ویلای لوکس

اهمیت ساخت ویلا ها مخصوصا در نقاط خوش آب و هوایی همچون استان مازندران بر کسی پوشیده نیست. این امر به اندازه خرید یک ویلای آماده حائز اهمیت می باشد و باید در طی آن به نکات زیادی توجه شود تا پس از مشاهده نتیجه، پشیمانی حاصل نشود. اما ساخت ویلای لوکس دارای یک اصل کلیدی می باشد و آن اینست که باید دارای سبک خاصی از معماری باشد تا نظر همگان را جلب نماد و از طرفی نیز مهم است که از بهترین و مرغوب ترین مصالح و مواد اولیه طی مراحل تولید استفاده بشود. این ویلاها باید دارای امکانات و ویژگی های خاصی باشند تا بتوان آن ها را از دیگر ویلا ها متمایز دانست، در این مسیر، مهندسان، دارای نقش مهمی هستند و باید پروژه را در مسیر خود به خوبی مدیریت نماید. البته باید توجه داشت که این مسیر توسط مدیر پروژه و مهندس باید به گونه ای طی شود که ویلا در نهایت با همان کیفیت مطلوب و همچنین با کمترین هزینه ممکن ساخته شود، شاید ویلای ساخت شده دارای آن کیفیت مطلوب ما باشد اما بدلیل عدم مدیریت صحیح پروژه، هزینه های اضافی زیادی در آن هدر رفته باشد.

نمایی از یک ویلای لوکسنمایی از یک ویلای لوکس

 


خرید ویلا لوکس در البرز ویلا


 

چرا ساخت ویلا

زندگی پر مشغله شهری، شلوغی، ترافیک، خستگی و هوای نه چندان مناسب و تمام دغدغه های مشابه، همه انسان ها را به این سمت می کشاند که به دل طبیعت بزنند. برای همین است که ویلا ها به خوبی توانسته اند با ایجاد فضایی مناسب، خود را در دل مشتریان جا دهند. پر واضح است که مردم به شدت، علاقه مندند با دوری از فضای شهری در یک ویلای زیبا و لوکس در دل جنگل و طبیعت، اوقات خوش و آرامی را بگذرانند. اما متاسفانه قیمت ملک و مواد اولیه و مصالح باعث شده است که بسیاری از مردم از لذت داشتن یک چنین آرامشی محروم باشند، اما نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا راهی مقابل پایتان قرار دهیم تا با کمترین هزینه بتوانید زندگی در یک ویلای لوکس را تجربه نمایید.

 

چند نکته برای کاهش هزینه ساخت ویلا

اولا در مسیر ساخت ویلای مورد علاقه خود، سرعت عمل داشته باشید، بدین معنی که برنامه های خود را سریع پیش ببرید. این موضوع باعث می شود که هزینه های شما مطابق با برنامه ریزی هایی پیش برود که برای زمان حال است، اگر در روند ساخت و ساز خود تاخیری بیاندازید، شاید فردا روزی، دیگر قیمت مصالح آن چیزی نباشد که دیروز بوده است و همین باعث شود که هزینه های بیشتری را متقبل شوید.

 

برنامه ریزی داشته باشید

همیشه آن چیزی که دارید را مدیریت کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. باید توجه داشته باشید که در ساخت و ساز، پرداختی های شما، مرحله به مرحله خواهد بود، پس باید از قبل پیش بینی هزینه های تمامی مراحل را با کمک گرفتن از چند با تجربه در این زمینه، کرده باشید، تا مثلا تمام سرمایه خود را صرف خرید زمین نکنید که در آینده نتوانید مصالح مورد نیاز را تهیه نمایید.

 

عمده متراژ را در اختیار حیاط و فضای باز قرار دهید

دقت داشته باشید که عمده هزینه ها در ساخت یک ویلا، مربوط به ساختمان است نه زمین، پس اگر میخواهید در یک زمین با متراژی کمتر به ساخت و ساز بپردازید، بهتر است عمده فضا را به حیاط اختصاص دهید و در متراژ کمتری اقدام به ساخت و ساز نمایید. به این شکل هم هزینه کمتری صرف نموده اید و هم اینکه از یک فضای باز بیشتری برای استراحت برخوردار هستید. دقت کنید که در ویلا ها، وجهه طبیعت و فضای باز بیشتر مد نظر است تا خود ویلا، پس لازم نیست که حتما ویلای شما دارای تعداد اتاق ها و متراژ زیادی باشد.

ویلایی لوکس با متراژی نه چندان بالا برای ساختمانویلایی لوکس با متراژی نه چندان بالا برای ساختمان

 

مصالح را باکیفیت و مناسب انتخاب نمایید

صرفه جویی در هزینه، به بخش مصالح نیز مربوط می شود، اگر میخواهید یک ساخت و ساز اقتصادی داشته باشید حتما در انتخاب مصالح مورد نیاز برای ساختمان دقت نمایید و حتی الامکان از افراد آگاه در این زمینه مشورت بگیرید. دقت کنید که در این مناطق، حتما باید از مصالحی استفاده شود که با آب و هوای مرطوب این نواحی سازگار باشد، از طرف دیگر امروزه بسیاری مصالح جدید هستند که به علت تکنولوژی بالاتر در ساخت آن ها، هم ارزان تر در می آیند و هم از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

 

خطای دید، هنر طراحی برای ویلایی بزرگتر

اگر خواهان ویلایی بزرگتر نسبت به هزینه ای که می پردازید هستید، باید این نکته را بدانید، که در فضایی یکسان، یک طراحی حرفه ای میتواند باعث شود که فضای بیشتر در اختیار شما قرار گیرد و احساس کنید که ویلای بزرگتری در اختیار دارید. آیتم های زیادی در طراحی ساختمان، از جمله محل قرار گیری پنجره ها، اتاق ها، نورگیری و .... وجود دارد که می تواند به این کمک برساند، حتما در این زمینه از فردی متخصص کمک بگیرید تا با یک طراحی مناسب، آن چیزی را که انتظار دارید برایتان بوجود بیاورد.

ویلایی با طراحی زیباویلایی با طراحی زیبا

 

انتخاب زمین ارزان قیمت

یکی از نکات اساسی برای اینکه، محصول نهایی شما، با قیمتی ارزان برایتان تمام شود، قیمت زمین است، اگر مایلید که ویلایی لوکس داشته باشید و در عین حال هزینه کمتری صرف نمایید، لازم نیست که لزوما در منطقه ای گران قیمت، نسبت به خرید زمین اقدام نمایید، تمام نقاط آن ناحیه هم دارای آب و هوایی مطلوب است و هم ویژگی های لازم برای ساخت یک ویلای لوکس را دارد، پس بر روی این موضوع از خود حساسیت بالایی نشان ندهید تا بتوانید هزینه کمتری صرف نمایید.

 

خودکار باشید

لازم نیست برای خیلی از کار ها حتما افرادی را استخدام نمایید، برای این که کارتان با هزینه کمتری تمام گردد، می توانید بسیاری از کار ها را خودتان انجام دهید و  یا به خانواده خود بسپارید. اما دقت کنید، که این قضیه در مورد کار های تخصص صدق نمی کند و در موارد آن چنانی، حتما از متخصص قضیه استفاده کنید وگرنه ممکن است نتیجه عکس برایتان به همراه داشته باشد.

 

 


ویلا البرز مشاور و میزبان حرفه ای شما در امر خرید ویلا و خرید زمین در شمال؛ کافیست کلیک نمایید.


 

 

مقالات پیشنهادی "ویلا البرز" به شما عزیزان:

خرید ویلا ارزان در شمال

نقشه ى چمستان و خريد ويلا در چمستان

نور کجاست و خرید ویلا در نور

خرید ارزنده ترین ویلا ها در شمال و چمستان با البرز ویلا

خرید ویلا در شمال با 100 میلیون؛ دروغ یا حقیقت؟