بهترین شهر گیلان برای زندگی و سرمایه گذاری چه شهری است؟

 آیا شما هم از زندگی در شهر های پر ترافیک، آلودگی و … خسته شده اید؟ آیا دلتان می خواهد در شهر خوش آب و هوا زندگی کنید؟ در بین استان های ایران، گیلان به علت آب و هوای معتدل و طبیعت بکر پیشنهاد خوبی برای زندگی و مهاجرت می باشد. اگر در جستجوی پیدا کردن بهترین شهر گیلان برای زندگی هستید، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

بهترین شهر گیلان برای زندگیبهترین شهر گیلان برای زندگی

شناخت بهترین شهر گیلان برای زندگی

استان گیلان، جزو بخشی از استان های شمالی کشور و دهمین استان پرجمعیت ایران می باشد.

مردم این استان به سه زبان تالشی، رودباری و گیلکی صحبت می کنند.

اگر می خواهید استان گیلان را به عنوان محل زندگی، انتخاب کنید. ابتدا باید مهم ترین شهرهای این استان را بشناسید.

یکی از پرجمعیت‌ترین کلانشهر گیلان که مرکز این استان نیز می باشد، رشت نام دارد که ۴۶ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می دهد.

از شهر های پرجمعیت گیلان می توان به ترتیب به بندر انزلی، لاهیجان، تالش، لنگرود، رودسر، بندر آستارا و فومن اشاره کرد.

۵ شهر مهاجرپذیر در این استان به ترتیب رشت، لاهیجان، بندر انزلی، لنگرود و صومعه‌سرا می باشند.

 

آیا رشت به عنوان بهترین شهر گیلان برای زندگی، مناسب است؟

همانطور که گفته شده رشت مرکز استان است و یکی از بهترین شهرها استان گیلان برای زندگی به حساب می آید. زیرا از سمت شمال با دریای خزر، از جنوب با رودبار، از سمت شرق با آستانه‌ اشرفیه و از طرف غرب با رودخانه پسیخان همسایگی دارد.

رشت حاوی آب ‌و هوای خوب شبه مدیترانه‌ای و کاسپین است یا به زبان ساده تر شامل زمستان‌ های مرطوب و سرد و تابستان ‌های شرجی و گرم می باشد.

یکی از شهرهایی که در زمینه غذا شناسی در یونسکو به ثبت رسیده، رشت می باشد که خوراک های لذیذ و متنوع آن طرفداران زیادی دارد.

 

وضعیت اقتصادی بهترین شهر گیلان برای زندگی "رشت"

یکی از قطب های مهم کشور در زمینه کشاورزی رشت بوده که ۱۰ درصد برنج ایران را تولید کرده و رتبه نخست در زمینه تولید برنج در کشور را کسب نموده است. علاوه بر این جزو پنج شهر صنعتی بزرگ کشور و تولید کننده بزرگ فولاد در ایران می باشد.

همچنین رشت مرکز تولید نانو داروهای ضد سرطان در ایران نیز محسوب می شود.

 

مراکز درمانی بهترین شهر گیلان برای زندگی "رشت"

این شهر شامل امکانات بسیار پیشرفته پزشکی است و بیمارستان های خوب در این شهر می توان به بیمارستان پورسینا، بیمارستان رازی، بیمارستان امیرالمومنین، بیمارستان ولایت و بیمارستان امید اشاره کرد.

 

امکانات بهترین شهر گیلان برای زندگی "رشت"

در این شهر نوزده واحد دانشگاه غیردولتی و دولتی وجود دارد و دانشجویان بسیاری در رشت در حال تحصیل هستند.

از ویژگی های مثبت رشت در مقایسه با سایر شهر های استان گیلان، وجود فرودگاه می باشد. قرار گیری فرودگاه سردار جنگل در بلوار ولیعصر که قابلیت ۱۰۰ پرواز در طول روز را دارد و یکی از فرودگاه های مهم ایران می باشد.

بهترین شهر گیلان برای زندگی، فرودگاه رشت

بهترین شهر گیلان برای زندگی، فرودگاه رشت

خرید مسکن در رشت

یکی از محلات محبوب در این شهر، محله گلسار نام دارد زیرا از مناطق گران قیمت و مرفه نشین رشت به حساب می آید. این محله دارای خیابان های ولیعصر، نواب، میعاد و توحید می باشد.

بلوار گیلان، رشتیان، معلم و منظریه یکی دیگر از محلاتی می باشند که قیمت خرید خانه در آن مناطق بالاست.

محله های حمیدیان، امام حسین، کمربندی، محله های شهدا و آزادگان جزو مناطقی هستند که قیمت خرید خانه در آن ناحیه کمتر است و می توان به افرادی که بودجه مالی کمی دارند، پیشنهاد کرد.

 


خرید ویلا در شمال


 

بهترین شهر گیلان برای زندگی " لاهیجان"

یکی از شهر های زیبای استان گیلان، لاهیجان است که به عروس شهر ها مشهور می باشد. لاهیجان از طرف شمال با دریای خزر، از سمت جنوب با دیلمان، از طرف غرب با آستانه اشرفیه و از سمت شرق به لنگرود منتهی می‌گردد.

شهر لاهیجان دارای هشت محله اصلی می باشد که شامل اردو بازار، امیر شهید، پرده سر، خمیر کلایه یا خومر کلایه، شعربافان، گابنه، محله میدان و محله کاروانسرا می باشد.

از قدیم لاهیجان شهر کانون بازرگانی ابریشم و پر اهمیتی بوده است. همچنین یکی از مهم ترین صنایع کشاورزی این شهر زیبا صنعت چای می باشد.

بهترین شهر گیلان برای زندگی، باغ چای لاهیجانبهترین شهر گیلان برای زندگی، باغ چای لاهیجان

 

مکان‌های تفریحی و دیدنی لاهیجان

شهر لاهیجان مکان های دیدنی و تفریحی زیادی دارد که عبارتند از: شیطان کوه، بام سبز، آبشار، باغ ملی، تالاب بین‌المللی امیر کلایه، باغات سرسبز چای، موزه تاریخ چای، حمام گلشن و قلعه دزدبن.

 

امکانات شهر لاهیجان چیست؟

لاهیجان یکی از بهترین شهرهای گیلان برای زندگی است که به علت دارا بودن جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبا، هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

لاهیجان در مقایسه با سایر شهرهای استان گیلان، امکانات آموزشی، بهداشتی و حمل و نقل و… فراوانی دارد.

این شهر شامل شش دانشگاه می باشد که در حدود ۲۰ هزار نفر در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند.

 

مراکز درمانی بهترین شهر گیلان برای زندگی " لاهیجان"

لاهیجان یک بیمارستان خصوصی به نام بیمارستان شفا و دو بیمارستان دولتی به نام های سیدالشهدا و ۲۲ آبان، در این شهر موجود است.

 

خرید مسکن در شهر لاهیجان

خرید خانه در شهر لاهیجان به عواملی چون امکانات ساختمان، محله و غیره وابسته است. قیمت خرید خانه در این شهر از حدود سه تا سیزده میلیون تومان وجود دارد.

بهترین شهر گیلان برای زندگی، امیر کلایه لاهیجانبهترین شهر گیلان برای زندگی، امیر کلایه لاهیجان

 

بهترین شهر گیلان برای زندگی " بندرانزلی"

یکی از بزرگترین بندر سواحل جنوبی دریای خزر، بندر انزلی می باشد. این بندر از سمت شمال با دریای خزر، از طرف غرب با رضوانشهر، از سمت جنوب با صومعه‌سرا و از طرف شرق با رشت همسایگی دارد.

بندرانزلی شامل زمین های جلگه ای است  که واقع در ساحل دریای خزر می باشد. همچنین آب و هوای این شهر مرطوب و معتدل است.

بندرانزلی از لحاظ محیط زیست طبیعی به دو بخش تقسیم بندی می شود: چهل کیلومتر نوار ساحلی و اکوسیستم ارزشمند تالاب انزلی.

 

وضعیت اقتصادی در انزلی چگونه است؟

درآمد اکثر مردم انزلی و اساس اقتصاد آن ها، ماهیگیری می باشد. یکی دیگر از مشاغل پر درآمد این شهر حصیربافی می باشد.

البته قابل ذکر است که در این بندر به دلیل کمبود زمین، از لحاظ کشاورزی در زمینه تولید در مقام پایینی قرار دارد که با همین وجود در روستاهای اطراف انزلی انواع سبزی‌ ها، بادام‌زمینی، برنج و خربزه تولید می شود.

 

بازار های معروف انزلی

بازار های انزلی بسیار معروف هستند که می توان به بازار کاسپین، بازار پردیس، بازار ساحلی (آسیای میانه)، شنبه ‌بازار، بازار گیلار، بازار سپه و بازار ماهی اشاره کرد.

بندر انزلی از طریق وجود بندر و جاذبه‌های گردشگری مانند تالاب زیبای انزلی،می تواند برای زندگی افراد و اشتغال محل مناسبی باشد.

 

خرید مسکن در بندرانزلی

در انزلی هم خانه های ویلایی و هم آپارتمان دیده می شود. با افزایش جمعیت و مهاجرت های زیادی که صورت گرفت، در مرکز شهر آپارتمان های چند طبقه جای خانه های ویلایی را گرفتند و کمتر خانه های ویلایی در مرکز شهر انزلی به چشم می آید.

قیمت خرید مسکن در بندر انزلی به عوامل گوناگونی مانند میزان امکانات و نوع محله بستگی دارد. اما به طور میانگین، قیمت خانه در این شهر تقریبا از دو تا دوازده میلیون تومان موجود است.

 

لنگرود

لنگرود نسبت به سه شهری که در بالا معرفی کردیم از امکانات کمتری بهره می برد اما همچنان یکی از مناطق خوب برای زندگی در گیلان به حساب می آید.

این شهر از سمت شمال با دریای خزر، از طرف شمال غربی با لاهیجان، از سمت جنوب غربی با سیاهکل و از طرف جنوب شرقی با املش همسایگی دارد.

کشاورزی در لنگرود همانند دیگر شهر های گیلان رونق فراوانی دارد و محصولات کشاورزی این شهر صیفی‌ جات، برنج و چای می باشد. یکی دیگر از فعالیت های این شهر صید ماهی است.

 

لنگرود چه مکان های دیدنی دارد؟

از مکان های دیدنی لنگرود می توان به پل خشتی [خشت پل]، ساحل چاف و چمخاله، روستای پرشکوه و استخر شابیجارسل نام برد.

 

خرید مسکن در لنگرود

خانه‌های ویلایی حیاط دار و خانه‌های آپارتمانی فراوانی در لنگرود برای اجاره و خرید موجود است که قیمت خرید مسکن در مرکز این شهر تقریبا از چهار میلیون تومان شروع می شود.

 بهترین شهر گیلان برای زندگی، چمخاله لنگرود

بهترین شهر گیلان برای زندگی، چمخاله لنگرود

 

 

آشنایی با منطق زیبای دیگر شمال؛ کلیک نمایید:

نقشه ى چمستان و خريد ويلا در چمستان

نور کجاست و خرید ویلا در نور

سفر به چمستان و خرید ویلا در چمستان شمال

جاده دریا کجاست؟خرید ویلا در جاده دریا