علاوه بر متقاضیان خرید ویلا در شمال، هوا که رو به گرمی می رود و افراد بسیاری برای تعطیلات تابستانه و یا عیدانه سفر به شمال و یک منطقه جنگلی را انتخاب می کنند. مازندران یکی از پرطرفدارترین استان‌ها و مناطق گردشگری در ایران می باشد، منطقه‌ای که در تمام  مسیر از ابتدا تا انتها و در تمام شهرها و شهرستان‌های این استان سرسبزی ، هوای پاک و ساحل دریا لمس می‌شد و چمستان یکی از شهرهای جنگلی این استان سرسبز و زیباست.

 

اول باید بدانیم برای رفتن به چمستان از چه مسیرهایی قابل دسترسی است؟

برای رسیدن به چمستان از تهران؛ از دو مسیر امکان پذیر است:

1 - از مسیر جاده زیبای هراز

که سریع ترین و کوتاه ترین  و بهترین مسیر، هم از لحاظ مسافت، هم از لحاظ ترافیک، و هم از لحاظ جاده سازی می باشد. و مسافتی معادل 203 کیلومتر و در زمان  سه ساعت و چهل دقیقه طی می شود. 

مسیرهای طی شده به صورت زیر است:

تهران – جاجرود – بومهن – رودهن - آبعلی – مشا – پلور – آب اسک – گزنک و….  و در 2 کیلومتری شهر آمل به منطقه هلومسر نزدیک خواهید شد که وارد کمربندی جدید امامزاده عبدالله خواهید شد و از آنجا وارد مسیر کمربندی آمل به چمستان می شوید و در نتیجه به مقصدتان می رسید.

برای دیده این مسیر روی نقشه، کلیک کنید.

جاده هراز 

2- از مسیر جاده فیروزکوه

 زمانی مسیر دوم یعنی مسیر فیروزکوه را انتخاب می شود که مسیر اول یعنی مسیر جاده هراز به خاطر ترافیک زیاد آخر هفته، اعیاد یا ریزش کوه و تعمیرات و مسدود بودن جاده؛ بسته باشد.این سیر سرسبزی و زیبایی خاصی دارد و دارای جاده های پرپیچ و خم می باشد.در نتیجه این مسیر طولانی تر است، و مسافتی معادل 334 کیلومتر و زمان حدودی  5 ساعته را بایستی برای انتخاب این مسیر در نظر داشت.

تهران – پردیس – گیلاوند – امین آباد – فیروزکوه – گدوک – ورسک – دوآب – پل سفید – زیرآب – شیرگاه ( نرسیده به شهر قائمشهر )  و ….. در نهایت به شهر زیبای آمل خواهید رسید، سپس از کمربندی آمل به چمستان وارد مقصد نهایی خود خواهید شد.

برای دیدن این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

 

 جاده فیروزکوه

چمستان کجاست؟

یکی از شهرهای استان مازندران است. این شهر از توابع شهرستان نور می‌باشد. نام چمستان را برخی دگرگون‌شدهٔ چمنستان و برخی دگرگون‌شدهٔ چمازستان می دانند. چماز نام نوعی سرخس است.ارتفاع چمستان با سطح دریا نسبت به روستاهای وابسته آن بیشتر است. و باعث دره های بسیار زیبا در اطراف آن بوجود بیاید.همین خصوصیت زیبایی وصف‌ناپذیر، وجود جنگل، نزدیکی به دریا، آب و هوای خنک‌تر در مناطق کوهستانی و ظاهر و طبیعت سرسبزی که از منبع غنی جنگل‌ها و درخت تا دریا و کوه و کوهپایه دارد، باعث شده تا خرید ویلا در چمستان به یکی از پرطرفدارترین خواسته‌های متقاضیان خرید زمین و ویلا در منطقه شمال تبدیل شود.

از آنجا که منطقه چمستان از روستاهای بسیاری تشکیل شده است، و در نزدیکی آن شهرهای بزرگی از جمله آمل و نور قرار دارد، از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار می باشد. چمستان از شمال و غرب به شهر نور، از جنوب به بخش بلده و کوهپایه‌های البرز و از شرق به آمل منتهی می‌شود، دو رودخانه ی  وازرود و لاویج در دو طرف شهر، چمستان را احاطه کرده‌اند.

چمستان دارای منابع غنی از شن و ماسه، زغال سنگ، جنگل‌ها و خاک حاصلخیز بوده و همین امکانات، منبعی برای درآمد افراد بومی این منطقه محسوب می‌شود، علاوه بر آن نیز شهرک صنعتی، پرورش ماهی، پرورش مرغ زربال، کشاورزی و شرکت دام دارو  وجود دارد.

علاو بر آن با داشتن خاک بسیار حاصلخیز کشت انواع محصولات زراعی اعم از برنج از شغل های بومیان این منطقه می باشد. گرچه در سال‌های اخیر با رشد زیادی که در زمینه ویلاسازی و شهرک‌سازی صورت گرفته چهره منطقه از دشت به منطقه توریستی  تغییر کرده است و برنج کاری و شالیزاری به نسبت گذشته کمرنگ تر می باشد.

چمستان

چمستان دارای روستاهای برند،سرسبز و دیدنی است که رونق ویلا سازی در آن زیاد است، همچنین فروش ویلا در چمستان بیشتر مربوط به روستاهای آن است. روستاهای چمستان به شرح زیر است: برای دیدن هر روستا برروی نقشه، روی اسم آن کلیک کنید.

از نور به چمستان

از غرب به شرق یعنی از سمت شهرستان نور به سمت شهر چمستان روستاهای شناخته شده‌ای وجود دارند که شاید در بحث خرید ویلا در چمستان از این روستاها نام برده شود.مانند روستای گنج‌یاب، افراسیاب‌کلا، حوریه، سلیاکتی، سرکاج، ایزخورده، کاردگرکلا، نصرت‌آباد، حاجی آباد، سیدکلا، مرداب، اسپی کلا، کردآباد، عباس‌کلا اشاره داشت.

 

چمستان به نور 

از چمستان به آمل

در این مسیر شاهد روستاهایی چون عبدل ده، کرات کتی، آهودشت، لسفی جان، اناده، مغانده، عرب خیل، نعمت آباد، ورازده، بلویج و ... هستیم.

 چمستان به آمل

علاوه بر این روستاها، مناطق تفریحی جنگلی بسیاری دارد که در ادامه به توضیح تک تک آن خواهیم پرداخت.

پارک جنگلی کشپل

این پارک در 13 کیلومتری جاده نور به چمستان و یا همان 2 کیلومتری چمستان به سمت نور در سم چپ جاده واقع شده که پارکی است جنگلی و مسیر ییلاقات زیبای چمستان را طی می‌کند.پارک کشپل یکی از پارک‌های قرار گرفته در میانه راه شهر چمستان و لاویج است.ده‌ها چشمه در این پارک جنگلی وجود دارد که هر کدام را می‌توان به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم به حساب آورد.‌ در پارک جنگلی کشپل، امکانات رفاهی-تفریحی و آلاچیق‌های متعددی در دل جنگل و درختانی با قدمت چندین ساله مشاهده خواهید کرد.

 کشپل

مقاله پیشنهادی سایت ویلاالبرز:جاده دریا کجاست؟خرید ویلا در جاده دریا

 

 ییلاق لاویج

روستای لاویج از روستاهای ییلاقی و کوهستانی مطرح بخش نور و شهرستان چمستان است که از مسیر 2 کیلومتری به سمت نور و بعد از گذر مسیری کوتاه به پارک جنگلی کشپل می‌رسیم، سپس آغوزکتی بعد تنگه و گراز را طی می‌کنیم و در نهایت به لاویج می‌رسیم.لاویج حدود 7 روستای مطرح به نام‌های ( کرچی، بهبنک، دیزیرکلا، رییس کلا، ملاکلا، خطیب کلا و کیاکلا) دارد.آب گرم لاویج در روستای ملاکلا لاویج واقع شده است، در ضمن باید بدانید که تمامی آب گرم‌های موجود به نام لاویج در منطقه ملاکلا واقع گردیده است.این آب معدنی به دلیل حجم بالای گوگرد و املاح معدنی که دارند، می‌توانند در درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیرگذار باشند و همین مسئله باعث شده است در سال، علاقه‌مندان و گردشگران زیادی وارد این روستا شوند

لاویج 

مقاله پیشنهادی سایت ویلاالبرز:مزایای خرید ویلا شهرکی و تفاوت آن با ویلای مستقل

 

 جنگل واز و روستای ییلاقی جوربند و گزناسرا

 واز منطقه‌ای جنگلی کوهستانی است که از مسیر روستای جوربند چمستان می‌گذرد و روستاهای شناخته شده‌ای چون رودبارک، ایزوآ، نوجمه در اطراف آن قرار دارند.این جنگل که یکی از مناطق باستانی و بسیار قدیمی از جنگل‌های هیرکانی محسوب می‌شود، مملو از درختان سر به فلک کشیده بلوط، افرا، راش و سایر پوشش گیاهی است و به دلیل صعب العبور بودن جاده آن، یکی از مناطق دست نخورده به حساب می‌آید.

 روستای قدیمی جوربند دارای آب آشامیدنی باکیفیتی بوده که از چشمه‌های اطراف آن تامین می‌شود. تمام این چشمه‌ها دارای املاح معدنی هستند و می‌توانند خواص بسیار خوبی برای سلامتی داشته باشند.

گزناسرا نیز، در مناطق کوهستانی با آب و هوای سرد، در فصول سرد سال جمعیت کمتر و در فصل گرم جمعیت بیشتری را شامل می‌شود، این روستا با توجه به آب و هوای بسیار سرد و ارتفاع زیادی که از سطح دریا دارد برای تمام فصل‌ها مناسب نیست.  دلیل سرسبزی گزناسرا وجود آب‌های زیر زمینی نزدیک به سطح زمین است، در حقیقت در این منطقه حفر تنها یک چاه چند متری شما را به آب می‌رساند ولی در کل کمبود آب در آن منطقه هست و با وجود چند چشمه هنوز هم آب کافی برای آن وجود ندارد، شاید به این دلیل که شیببسیار زیاد منطقه و بلندی آن باعث شده تا آب‌های زیرزمینی زیادی در عمق آن نباشد.از دیدنی‌های این روستا جنگل پنسا، اتراجار «افراجار»، چمازچال «سرخس‌های کرفی» است که پوشش گیاهی آن قدمتی بسیار بالا و به دوران ماقبل تاریخ برمی‌گردد. قلقلک چشمه (چشمه‌هایی که به قول معروف قل قل در حال جوشیدن هستند) ، قله مرتفع گنج کوه و مقبره آقابالا شاه  در بالای قله از دیگر اماکن زیبا و دیدنی این منطقه هستند.

 گزناسرا

مقاله پیشنهادی سایت ویلاالبرز:بهترین راه سرمایه گذاری در شمال چیست؟خرید ویلا یا خرید زمین؟

 

 دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات یکی از دریاچه‌های طبیعی موجود در دل جنگل‌های هیرکانی بوده که زیبایی‌های فوق‌العاده دارد. این دریاچه که در دل جنگل قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از 9 کیلومتری جاده اصلی نور به چمستان خارج شوید و با گذراندن 3 کیلومتر دیگر از دل جنگل و طبیعتی باصفا، خود را به دریاچه‌ای زیبا برسانید.

 الیمالات

مقاله پیشنهادی سایت ویلاالبرز:نکات مهم خرید زمین در شمال و چالش های ساخت ویلا برای مشتریان

 


 

اگر قصد خرید ویلا در چمستان را دارید، تیم حرفه ای و متخصص مشاورین املاک البرزویلا آماده خدمت رسانی به شما همراهان گرامی می باشد. تیم املاک ویلا البرز فایل های متنوعی از ویلا جنگلی در موقعیت جغرافیایی بسیار عالی در دل کوه و جنگل های چمستان را دارا می باشد. و برای شما عزیزان شرایط اقساطی نیز درنظر گرفته است. برای گرفتن هرگونه مشاوره رایگان به بخش تماس با ما مراجعه نمایید. یا رروی مشاوره رایگان در سمت راست کلیک نمایید تا مستقیما با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

روز و روزگارتان خوش، مشاورین املاک البرزویلا