خطه سرسبز شمال به دلیل خاک حاصلخیز و آب و هوای خاصی که دارد، در هر نقطه و جغرافیای آن شاهد نوع خاصی از سرسبزی، پوشش گیاهی و آب و هوایی هستید.

برای مثال شهر رویان بدلیل فاصله کمی که، کوه و دریا باهمدیگر دارند، دارای آب و هوای متفاوت تری نسبت به ساحل محمودآباد، فریدونکنار و... دارد.

ویلا جنگلی 

مقاله پیشنهادی ویلا البرز: مزایای خرید ویلا شهرکی و تفاوت آن با ویلای مستقل

 

ویلای ساحلی چیست؟ و به چه شهرهایی در مازندران تعلق دارد؟

معمولا به دونوع ویلا از لحاظ جغرافیایی ویلاساحلی گفته می شود:

نوع اول به ویلاهایی که در ساحل یک دریا ساخته می شود و معمولا از یک سمت به دریا راه دارد و دارای حیاط رو به دریا می باشد، یا آنقدر فاصله کمی دارد که می توان با چند دقیقه قدم زدن به ساحل رسید و هر زمانی از شب و روز را خواستید در آن زمانتان را بگذرانید. و معمولا این نوع ویلا در نوار ساحلی استان مازندران قرار دارند و ارزش قیمتی بیشتری در هر زمان را به خود اختصاص می دهند.

نوع دوم ویلا در اوایل منطقه شهر های ساحلی یا روستاهای اطراف آن قرار دارند. و برای رفتن به ساحل، نیاز به رانندگی دارد. که این نوع ویلا ارزان تر از ویلاهای چسبیده به ساحل هستند و می‌توانید با انواع تنوع قیمتی و متراژی در مازندران باتوجه به بودجه و شرایط خود پیدا کنید.

ویلاهای ساحلی به دلیل نزدیک بودن به خط اصلی و شهرها، می توانید در تمام فصول سال تردد داشته باشید و به همه امکانات رفاهی دسترسی آسان و نزدیک داشته باشید. 

 ویلا ساحلی

 مقاله پیشنهادی ویلا البرز:جاده دریا کجاست؟خرید ویلا در جاده دریا

 

هرچه شما به ساحل نزدیک تر میشوید از پوشش درختان کم می‌شود و زمین ها بصورت دشت قرار دارند. 

اما از معایب ویلا ساحلی که حتی برای ساکنان بومی نیز کلافه کننده می باشد؛ وضیعت رطوبت بالای آن است! بنابراین ویلای شما و وسائل موجود در آن به مراقبت دائم و تعمیرات نیاز دارد.

از معایب دیگر آن شرجی بودن شدید هوا در فصل گرم سال در اطراف ساحل می باشد. بنابراین در این زمان از سال باید روزها را در خانه سپری کنید.

البته خانه هایی بصورت آپارتمانی انبوه در خط های ساحلی وجود دارد، که طبقه های بالای آن می تواند برای روزهای گرم تابستان مناسب باشد. 

 

ویلا آپارتمانی ساحلی 

 مقاله پیشنهادی ویلا البرز: تاثیر کرونا بر خرید و فروش ویلا در شمال

 

اگر ویلا ساحلی حیاط دار خریده اید و طرفدار گل و گیاه و کشت صیفی جات در حیاط کوچک هستید، باید دور ویلای ساحلی را خط بکشید! زیرا خاک آن شنی و محدودیتی را برای رشد گیاه ایجاد می کند. البته این مورد برای خانه های ساحلی در اطراف شهر و دورتر از ساحل صدق نمی کند. 

همچنین قیمت بالاتر ویلاهای ساحلی از معایب دیگر آن است و نیاز به بودجه بیشتری دارد. در واقع هرچه ویلا به ساحل نزدیکتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. 

شهرهای رامسر، تنکابن، عباس آباد، ولی آباد، نشتارود، سلمان شهر، چالوس، نوشهر، چلندر، رویان، نور، ایزدشهر، محمودآباد، سرخرود، فریدونکنار، بابلسر جزو شهرهای ساحلی استان مازندران می باشند. 

 

ویلا ساحلی
 

 مقاله پیشنهادی ویلا البرز: نحوه قیمت گذاری و عواملی که بر قیمت ملک تأثیر می گذارند

ویلا جنگلی چیست؟ و به کدام محدوده جغرافیایی شمال تعلق دارد؟

هر وقت به شمال سفر می کنید، یکی از نشانه های رسیدن به مقصد داشتن پوشش انبوه و زیبای جنگلی است. هر ویلا و زمینی که در این منطقه دارای پوشش گیاهی انبوه ساخته می شود، ویلا جنگلی می گویند.

ویلاهای جنگلی معمولا در کوهپایه قرار گرفته اند و دارای منظره جنگل و رودخانه هستند. این ویلاها بنابر موقعیتی که قرار دارند، فاصله دور یا نزدیک چن کیلومتری با شهر قرار دارند.

از آنجایی که زمین های قابل ساخت جنگلی بسیار بیشتر از زمین های ساحلی در شمال وجود دارد، باعث شده است که ویلاهای بسیار متنوعی ساخته شود، که شما برای خرید انتخاب های فراوانی از لحاظ قیمت و نوع ساخت و یا متراژ خواهید داشت.

همچنین ویلاهای جنگلی سکوت و آرامش بیشتری نسبت به ویلاهای ساحلی داخل شهر دارند. و رطوبت بسیار کمتری نسبت به ویلا ساحلی دارند.

 

 ویلا جنگلی

مقاله پیشنهادی ویلا البرز: آشنایی معنایی ویلای لوکس و ساخت ویلا در شمال

 

ویلا جنگلی بدلیل اینکه معمولا خارج از شهر قرار دارند، قیمت پایین تری نسبت به ویلا ساحلی دارند. البته امروزه بدلیل پیشرفت روستاها و توریستی شدن آن ها اکثرا، همه ی امکانات رفاهی اعم از سوپرمارکت، مراکز درمانی و... را دارا می باشند.

هرچه این ویلاها به کوهپایه نزدیک باشند در فصول سرد زمستان تردد در آن، به دلیل بارش شدید باران و برف به سختی انجام می شود.

از آنجایی که دریا و کوه ها در شمال باهم فاصله کمی دارند، شما در یک شهر یا روستا می توانید هم ویلا ساحلی پیدا کنید هم ویلا جنگلی!

مثلا در شهرستان نوشهر، رویان، رامسر و... ویلا جنگلی با ویلا ساحلی را می توانید در فاصله 5 کیلومتری از هم پیدا کنید! پس اگر می خواهید با هزینه کمتر هم به ساحل دسترسی داشته باشید هم از آرامش جنگل دور نمانید، می توانید ویلایی در این موقعیت جغرافیایی با قیمت و متراژ های متفاوت پیدا کنید.

 نزدیکی فاصله کوه و دریا

 مقاله پیشنهادی ویلا البرز: خرید ویلا ارزان در شمال

 

اگر به دنبال خرید ویلا در شمال، یا خرید زمین در شمال از هر نوعی اعم از ساحلی، جنگلی، یا هردو؛ مشاوران حرفه ای و متخصص املاک البرز ویلا آماده خدمت رسانی به شما همراهان و سروران گرامی می باشد. با وجود فایل های متنوعی از نظر قیمت و متراژ ویلا ساحلی و ویلا جنگلی در شمال، شمارا به خواسته و رویایتان می رساند. در صورت داشتن هر گونه سوال به بخش تماس با ما مراجعه نمایید، تا از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

روز و روزگارتان خوش،املاک ویلاالبرز