به گفته فعالان بازار خرید و فروش ویلا در شمال، حجم تقاضا برای خرید ویلا در شمال تحت‌تاثیر شیوع ویروس کرونا به دلیل قرنطینه خودخواسته بخشی از شهروندان از یک‌ طرف و همچنین مسدود شدن مسیرهای ورودی به شهرهای شمالی کشور از طرف دیگر با رکود سنگین مواجه شده است. زیرا، به رسم عادت سال‌های گذشته که مسافران با استفاده از فرصت تعطیلی دو هفته ای عید نوروز، ویلایشان را انتخاب و معامله انجام می دادند، امسال این فرصت بوجود نیامده بود.

کرونا و مسافرت

 

اما در همین اوضاع رکود تقاضای  خرید ویلا در شمال به دلیل افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت بنزین و همچنین افزایش شاخص بازار سرمایه باعث شده که قیمت ویلاها نسبت به سال گذشته افزایش 50درصدی داشته باشد! اما همچنین باتوجه به اینکه در ماه‌های گذشته و با نوسانات فراوان نرخ ارز و قیمت سکه و طلا و همچنین تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد و ریزش‌های مکرر بورس، و کاهش قدرت خرید مردم در بازار مسکن شهرهایی بزرگی چون تهران،  بسیاری از مردم تصمیم به سرمایه‌گذاری با خرید ویلا یا خرید زمین در شمال کشور گرفتند که این مساله سبب افزایش چشمگیر قیمت زمین و ملک در این خطه از کشور شده است.

نمودار مقایسه قیمت صعودی بازار مسکن با بازار خودرو و سکه

 

اجازه دهید در رابطه با علت شیب صعودی قیمت ویلا در شمال شرح بیشتری دهیم:

عملا به خاطر ایجاد قرنطینه در روزهای اول شیوع کرونا، رفت و آمدهای بین روستاها و شهرها به دلیل ایست و بازرسی، بسیار سخت شد.

طبیعتا ساخت و ساز  ویلا در شمال رو به کم یا تقریبا به صفر رسید.پس با توجه به این شرایط ،شاهد ثابت شدن روند افزایشی قیمت ها که قبل از شیوع کرونا ایجاد شده، بودیم.

اما بعد از اینکه ساخت و ساز در شمال کشور به صفر رسید و راه های ارتباطی بین استانی و بین شهری بازگشایی شد.هجوم عجیب مردم به سمت شمال در اوایل اردیبهشت خصوصا مازندران ،موجب بالا رفتن تقاضا و کمبود عرضه ویلا شد.

همچنین قیمت زمین های قابل ساخت بالا رفت. و همینطور مصالح ساختمانی با توجه به تقاضای بسیار نیز بالا رفت. به طبع هزینه حمل مصالح ساختمانی نیز رو به بالا رفت.

در نتیجه تاثیر کرونا بر قیمت ویلا در شمال موجب رشد بیشتر از 50 درصدی قیمت ویلاها شد.

 ویلا در مازندران

 

در حال حاضر یک دودستگی بین متقاضیان خرید و فروش ویلا در شرایط شیوع ویروس کرونا وجود دارد!
گروه اول متقاضیانی هستند که برای سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال ببیننده نوسانات قیمت هستند تا تصمیم مناسبی براساس شرایط و بودجه خود بگیرند.
گروه دوم فروشندگانی هستند که با رصد شرایط موجود و مشاهده رکود یا صعود تقاضا برای خرید ویلا،کمی منعطف شوند و سعی می کنند تا شرایط خرید ویلا را تسهیل کنند.این تسهیلات می تواند امکان معاوضه ویلا با هرچیز دیگری بر اساس توافق طرفین باشد یا حتی شرایط خرید اقساطی ویلا را اعمال کند.

 

وضیعت قیمت ویلا در شمال در وضیعت کنونی چگونه است؟

در حال‌حاضر ویلاها به لحاظ قیمتی در دو گروه قابل دسته‌بندی هستند؛

دسته اول ویلاهای با بودجه خرید کمتر از 800 میلیون تومان هستند. این ویلاها عمدتا بصورت فلت یا دورتر از جاده‌های اصلی هستند. در حال‌حاضر با توجه به سن بنا و یا امکان دسترسی به امکانات رفاهی و... شاید  امکان خرید یک ویلا با شرایط متوسط با حداقل بودجه ۵۰۰ میلیون تومان در برخی شهرهای استان مازندران وجود دارد.

برای خرید ویلا زیر 1میلیارد تومان ،کلیک کنید.

اما دسته دوم، ویلاهایی هستند که به دلیل قرارگیری در شهرک‌های مسکونی معروف و اصطلاحا «برند» قیمت پیشنهادی کل برای خرید آنها از 900 میلیون تومان آغاز و تا بیش از ۴ میلیارد تومان نیز می‌رسد.عمده این ویلاها نوساز و اغلب دارای شرایط خاص همچون مبله بودن، فول امکانات،متریال های مرغوب بکارگرفته شده و یا ویوی ابدی یا نزدیکی خاص به دریا هستند.

ویلا فلت،جزء ارزان ترین ویلاها می باشد.

 

 


 

ممکن است این سوال برایتان پیش آید که :آیا با توجه به شرایط کنونی و سیر صعودی قیمت ویلا در شمال،تصمیم به خرید ویلا در شمال یا خرید زمین در شمال بگیریم یا نه؟!

اگر دقت کرده باشید، بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری این روزها دستخوش تغییرات زیادی  شده است و افراد زیادی در این بین سرمایه خود را از دست داده‌اند.

به عنوان مثال راحت‌ترین و ایمن‌ترین کاری که در گذشته می‌توانستید انجام دهید، قرار دادن پول و سرمایه‌تان در بانک بود. در این صورت هر ماه سود حاصل از پولتان از طرف بانک به حساب شما واریز می‌شد.از طرفی مطمئن بودید که سرمایه‌تان امن است و هر زمانی که بخواهید می‌توانید آن را بدون کم و کاست بردارید؛ اما در سال‌های اخیر مشکلاتی در این زمینه به وجود آمد و نه تنها بانک‌ها به عنوان یک بنگاه امین نبوده بلکه برخی از موسسات ضربه‌های مالی زیادی به مشتریان خود وارد کردند.همچنین بانک‌های معتبر نیز سود بانکی حاصل از سپرده‌ها را به مراتب کاهش دادند و در حال حاضر کمتر کسی به سراغ سپرده‌گذاری سرمایه خود در بانک می‌رود.

از سمت دیگر خرید طلا و ارز نیز ریسک بالایی دارد. همانگونه که در سال‌های گذشته برخی افراد سودهای قابل توجهی به دست آوردند و برخی نیز ضررهای زیادی را متحمل شدند. در نتیجه این بازارها به راحتی قابل پیش بینی نیستند و نمی‌توان ریسک سرمایه‌گذاری در آن‌ها را به جان خرید.

در این بین مسکن به عنوان یک بخش مهم در تبدیل سرمایه نقدی نقشی مهم دارد. خرید ملک از روش‌هایی است که در تمام دوران توانسته است به خوبی رشد کند و حتی در بدترین شرایط نیز سرمایه فرد تغییر چندانی را به خود نمی‌بیند؛ اما در این بازار نیز باید حرفه‌ای عمل کرد. البته نکات سرمایه‌گذاری در ملک را هم باید در نظر داشته باشید تا خریدی مطمئن‌تر داشته باشید.

در همین بازار داغ ملک نیز اگر به درستی عمل نکنید ممکن است نتیجه‌ای را که مد نظرتان است دریافت نکنید. خرید ملک در هر جایی و با هر شرایطی به نفع شما نیست. از این‌ رو ما مشاوران تیم املاک البرز همراه شماییم تا بهترین روش‌های خرید ملک را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

شهرهای شمالی کشور یکی از بخش‌هایی است که به علت داشتن آب و هوای مطلوب ویلاسازی در آن‌ها به شدت رونق دارد. از گذشته تا کنون تمرکز بر روی این خطه از کشور بالا بوده است و روز به روز هم بیشتر می‌شود. از این‌رو خرید ویلا در این مناطق جزء بهترین گزینه‌هایی است که برای سرمایه‌گذاری پیش‌رو دارید.

هر چند ساخت ویلا در سال‌های اخیر نیز شدت گرفته است ولی باز هم تقاضا برای خرید ویلا روز به روز بیشتر می‌شود تا جایی که برخی مواقع خرید ویلا به سختی انجام می‌گیرد. از این‌رو قیمت ویلا افزایش می‌یابد. این امر سبب می‌شود تا کسانیکه در این منطقه بر روی ملک به خصوص ویلا سرمایه‌گذاری کرده‌اند رشد قابل ملاحظه‌ای را در بازه زمانی کوتاهی بر روی ملک خود ببینند.

 


 گروه مشاورین املاک البرز باتوجه به وضیعت حاکم ویروس کرونا با آگاهی کامل از عوامل رشد قیمت، تدابیری اندیشیده اند تا با مشاوره رایگان به شما در زمینه انواع خرید و فروش ویلا و زمین، اعم از ویلا جنگلی، ویلا ساحلی، ویلا ارزان قیمت،ویلا اقساطی و... شمارا به هدف و رویایتان برساند.

در این زمان که باید برای سلامتی خود و دیگران در خانه بمانیم، تیم تولید محتوا  و مشاوران آنلاین املاک البرز آماده خدمت رسانی رایگان از طریق ارتباطات مجازی می باشد. به این منظور برای دریافت مشاوره رایگان، کافیست نسبت به پر کردن فرم درخواست مشاوره در پایین صفحه، اقدام نمایید.

همچنین می توانید با مشاوران ما به صورت آنلاین در ارتباط باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به بخش تماس با ما مراجعه نمایید.


از اینکه مشاور املاک البرز را دنبال می کنید، نهایت تشکر را داریم.