نور کجاست و خرید ویلا در نور

امروز قصد داریم تا شما را با شهرستان زیبا و بی نظیر از نظر موقعیت مکانی و جغرافیایی آشنا کنیم شهرستانی به نام نور که در گذشته؛ نام های مختلفی را به خود اختصاص داده است از معروفترین و نخستین ترین نام شهرستان نور می توان به رستمدار اشاره کرد که از نواحی مختلفی تشکیل می شد به اسم ماهان - تمیشان - بلده - ناتل.

نور کجاست

نور یکی از قدیمی ترین ناحیه شهر نشین و قابل سکونت در طبرستان یا همان مازندرانِ امروزی بوده است که یکی از کهن ترین شهر در نور و نوشهر و چالوس؛ شهر زیبای رویان می باشد.

شهرستان نور در سمت شمال؛ دریای خزر را دارد که نوارِ ساحلیِ نور را به وجود آورده است و همواره این نوار ساحلی گردشگران بسیار زیادی را در کلیه فصول سال؛ به خود جذب می نماید و منبع درآمدی بی نظیری را برای ساکنین شهرستان نور به وجود آورده است.

همینطور از سمت شرق؛ شهرستان آمل قرار گرفته است که یکی از شهر های به نام و کهن مازندران می باشد که نام قدیم آن آمارد بوده و اولین شهر ارتباطی تهران به شمال است در واقع آمل نزدیک ترین شهر شمالی به تهران می باشد به همین دلیل دارای پتانسیل درآمدی و گردشگری بالایی است.

در سمت غربِ شهرستان نور؛ شهرستان سرسبز و پر آوازه نوشهر و چالوس قرار دارد شهرهای با قدمت دیرینه و آثار باستانی بنام در جهان که پتانسیل توریست پذیری چندین برابری را حتی برای گردشگران خارجی ساخته است و با مناظر طبیعی زیبایی های جنگلی بی‌نظیرش دل هر گردشگری را به خود جذب می کند که شاهد ساخت و ساز و خرید ویلا در این مناطق؛ با پتانسیل بیشینه در سالهای اخیر بوده ایم.

شهرستان نور از سمت جنوب به دره نور و نواحی کوهستانی محدود می‌شود که یکی از بهترین مناطق کوهستانی را به خود اختصاص داده و همچنین منطقه کجور - لارستان - سخت سر.

لازم است بدانید که شهرستان نور در سالهای نه چندان دور به نام دیگری معروف بوده است که به آن سولده میگفتند؛ نور بخشی از شهرستان آمل بوده که این شهرستان پس از جدا شدن دارای سه بخش مرکزی؛ بلده و چمستان شده است.
 طبیعا شهرستان نور در البرز ویلا
که بخش مرکزی شهرستان نور را؛ خود شهر نور به عنوان مرکز شهرستان، رویان و ایزدشهر تشکیل می دهد.
از معروفترین مناطقِ بنامِ شهرستان نور؛ میتوان به منطقه توریستی و بزرگ روستم رود اشاره کرد که قسمتی از شهر نور می باشد همچنین روستاهای به نامی همچون تاشکوه - عباسا - لاویج و سلیاکتی اشاره کرد.

 

امیدوارم که توانسته باشیم با اطلاعاتی مختصری که در رابطه با نور و مناطق مهم این شهرستان ذکر نموده ایم؛ شناخت مناسبی نسبت به شهرستان نور پیدا کرده باشید.

دریافتیم که شهرستان نور از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و بخش مرکزی - بخش چمستان و بخش بلده می باشد؛ حال می دانید که وقتی آگهی یا متنی با لقب خرید ویلا در چمستان را می بینید بایست بدانید که مترادف با خرید ویلا در نور می باشد زیرا چمستان یکی از بخش های شهرستان نور بوده و از نظر جغرافیایی تمایزات خاصی نسبت به سایر بخش های این شهرستان دارد و پر رونق ترین یاد داغ ترین بازار خرید و فروش ویلا زمین در سال های اخیر؛ همین بخش چمستان در شمال می باشد و از طرفی به دلیل رقابت و تعداد ویلا های ساخته شده در این منطقه قیمتهای به نسبت پایین تری نسبت به مناطق دیگر شمالی به وجود آمده است.

چمستان را به عنوان منطقه جنگلی شهرستان نور می‌شناسند و در مجاورت شهر آمل قرار گرفته جنگل ماهان - جنگلهای چمستان؛ بر سرسبزی و مناظر طبیعی آن افزوده است چمستان از روستاهای متعددی تشکیل شده است که هر کدام از این روستاها در بافت های جنگلی منحصر به فرد و خاصی قرار گرفتند روستاهایی با چشمه های آب طبیعی همچون روستای تسبیح کلا و روستاهایی در دل جنگل همچون روستای میرنا - نعمت آباد و ایرکا؛ همچنین روستاهایی که در سال‌های اخیر به روستاهای اعیانی و برند تبدیل شده‌اند مانند روستای برند سعادت آباد و امیرآباد.

حال شما را با خرید ویلا در هر یک از این روستاها آشنا می کنیم و با کلیک بر روی لینک های رنگی زیر می توانید ویلا های موجود در این مناطق را از نظر قیمتی و سبک طراحی بررسی کنید و در صورت تمایل به خرید ویلا در هر یک از این مناطق با کادر تخصصی املاک البرز ارتباط برقرار نمایید.


مشاهده و  خرید ویلا در میرنا چمستان
  خرید ویلا در تسبیح کلا چمستان
خرید ویلا سعادت آباد چمستان
خرید ویلا امیرآباد چمستان
خرید ویلا آهودشت چمستان
خرید ویلا شهربند چمستان

و .......  که تمام پسوند های چمستان را می توان به جایش نور را نام برد؛ خواندیم که چمستان یکی از بخش های شهرستان نور می باشد مناطق کاملا جنگلی و شرایط آب و هوایی بی نظیر که در سالهای اخیر قدرت و پتانسیل ساخت و ساز ویلا در شکل و شمایلی پیشرفته و به روز در این مناطق رونق یافته و خودنمایی کرده است.

بر حسب نیاز به دفاتر املاک و مشاوران زیادی در منطقه چمستان و نور قرار دارند تا خدمات مناسب و کارآمدی را به شما هم وطنان عزیز ارائه دهند که یکی از دفاتر املاک قدرتمند و با سابقه چندین ساله در منطقه تیم مجرب و تخصصی البرز ویلا می باشد که میزبان خدمات رسانی و مشاوره به شما عزیزان می باشد.
ساحل نور البرز ویلا
یکی از بزرگترین و بنام ترین شهرک موجود در نور؛ شهرک بزرگ دشت نور با مساحت ۱۷ هکتاری در دل جنگل و حومه افراسیاب کلا و کاردگرکلا می باشد که پتانسیل گردشگری فراوانی را به وجود آورده است.

از دیگر جاذبه‌های نور می توان به سد الیمالات اشاره کرد سدی با میزبانی گردشگرانی از کشورهای عربستان - ژاپن - چین و کشورهای اروپایی؛ سد الیمالات به حدی معروف می باشد که بسیاری از امکانات موجود در این مجموعه را برای گردشگران ویژه خارجی اختصاص داده اند.

جنگل های معروف و بنام در نور؛ پارک جنگلی کشپل و بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه یعنی پارک جنگلی نور و سیاه کلا می باشد که همواره در تمامی فضول سال؛ گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود می کشاند.

 

یکی از زیباترین شهرهای شمالی شهر رویان می باشد که دارای موقعیت ویژه با سابقه دیرینه ای در شمال بوده و پتانسیل ساخت ویلاها و شهرک های عظیم در این منطقه وجود دارد که در رابطه با قدمت این شهر ساحلی باید گفت؛ اساتید و نخبگان زیادی از این منطقه در حال خدمات رسانی چه داخل کشور  و چه خارجی کشور هستند.

 

امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی از نور را به شما انتقال داده باشیم، اگر اطلاعات تختصصی و بیشتری در رابطه با روستای خاصی از نور یا چمستان و مشاوره برای خرید ویلا را نیاز دارید با ما تماس بگیرید.

 

 

مقالات پیشنهادی:

خرید ارزنده ترین ویلا ها در شمال و چمستان با البرز ویلا

سفر به چمستان و خرید ویلا در چمستان شمال

خرید ویلا شهرکی در چمستان یا خرید ویلا مستقل در شمال؟

خرید ویلا ارزان قیمت در روستاهای شمالی

خرید ارزان ترین ویلا در چمستان و نور - راست یا دروغ