مجالی برای رسیدن به آرامشی نسبی در این روزهای پر استرس حقی است که هر انسان به آن نیاز دارد. ابتدا باید مکانی برای رسیدن به آرامش پیدا کرد و در این روزها کجا بهتر از شمال سرسبز که به واسطه طبیعت بکر و سواحل زیبای خود انتخابی مناسب است. سرمایه گذاری در شمال نیز برای افرادی که قصد خرید و فروش ویلا در شمال را دارند، گزینه‌ای پر سود خواهد بود.

برخی با خرید زمین در شمال قصد دارند ویلای مد نظر خود را به صورت مستقل و شخصی ساز بسازند و از آرامش این منطقه استفاده کنند و یا حتی با هدف سرمایه گذاری در شمال، به فکر سودآوری از طریق فروش ویلا در شمال هستند. افرادی نیز فقط قصد خرید ویلا در شمال را دارند که هم به طور دائمی و هم موقت آرامش را به زندگی خود تزریق کنند. اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید، باید در نظر داشته باشید که ویلاهای موجود در نقاط مختلف شمال کشور یا شهرکی هستند یا به صورت مستقل و شخصی ساز وجود دارند. حال به یک دوراهی دیگر می‌رسیم:

«خرید ویلا شهرکی بهتر است یا خرید ویلا مستقل یا شخصی ساز؟»

امنیت، امکانات و آرامش ویلا شهرکیامنیت، امکانات و آرامش ویلا شهرکی

 

ویلا شهرکی

ویلاهای شهرکی درست به مانند مجتمع‌های آپارتمانی، در یک محدوده دور هم جمع شده‌اند و قوانین و مقررات خود را دارند. همین ابتدا توصیه می‌شود اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید و طرفدار رفت و آمدهای زیاد و شلوغی هستید بهتر است گزینه خریدتان، ویلای شهرکی نباشد. ویلای شهرکی به درد افرادی می‌خورد که آرامش را ترجیح داده و اهل رفت و آمدهای زیاد نیستند.


مشاهده و خرید ویلا شهرکی


 

امکانات ویلاهای شهرکی

خیالتان از بابت امکانات این گونه ویلاها راحت باشد. اکثر شهرک‌ها دارای پارک، استراحتگاه مهمان، خیابان کشی اصولی هستند. شهرک‌های ویلایی در مناطقی ساخته شده‌اند که به مراکز شهری و رفاهی و سرگرمی نزدیک باشند. در خود شهرک‌ها نیز فروشگاه‌های خرید وجود دارند. فضای سبز مشترک را هم به این موارد اضافه کنید.

شهرک‌ها دارای هیئت مدیره هستند و بر قوانین و مقررات نظارت می‌کنند تا هر چه بیشتر ساکنین ویلاها در آسایش باشند. قوانین و مقررات وضع شده در ویلاهای شهرکی باید رعایت شود و در نظر داشته باشید اگر حوصله قوانین و مقررات را ندارید بهتر است قید ویلای شهرکی را بزنید و به سمت مثلا خرید ویلا لاکچری در شمال بروید و با قوانین آزاد خود زندگی کنید.

 

امکانات در ویلاهای شهرکی تضمین شده تر هستند و امکانات آب، برق و گاز نیز حتمی خواهد بود.

 

امنیت ویلاهای شهرکی

امنیت 24 ساعته با حضور حراست و نگهبانان شهرک نیز از دیگر مزایای ویلا شهرکی است که برای بسیاری از افراد بسیار مهم می‌باشد. در ویلاهای شهرکی رفت و آمدها چک می‌شود و در بعضی شهرک‌ها برای مهمان‌ها کارت مهمان صادر می‌شود.

 

دیگر مزیت‌های ویلای شهرکی:

. تمامی مجوزهای لازم توسط سازنده شهرک اخذ شده است.

. وظیفه نگهداری از فضای سبز بر عهده افراد مخصوص این کار است.

. با توجه به این که سازنده شهرک برای سرمایه گذاری قطعا زمین مناسب را برای ساخت و ساز انتخاب کرده است پس خیالتان بابت کیفیت و کاربری زمین راحت باشد.

. آرامش و امنیت بیشتر با وجود قوانین و مقررات

. قیمت پایین تر ویلاهای شهرکی

ویلای مستقل و آزادی بیشترویلای مستقل و آزادی بیشتر

 

ویلا مستقل

ویلای مستقل یا شخصی ساز به ویلایی گفته می‌شود که شخصی با خرید زمین در شمال ، دور از شهرک‌ها و به صورت مستقل و با سلیقه خود ساخته است. ویلای مستقل به درد افرادی می‌خورد که قصد دارند دائمی و با قوانین و مقررات خود زندگی کنند و رفت و آمد داشته باشند.

هستند افرادی که با وجود بالا رفتن قیمت فروش زمین در شمال، ترجیح می‌دهند ویلای خود را در منطقه‌ای که دوست دارند بسازند و از زندگی خود به روش خود لذت ببرند. یا حتی با خرید ویلا باغ در شمال محوطه سبز خود را با همت و سلیقه خود بسازند و بازسازی کنند.


مشاهده و خرید ویلا مستقل


 

امکانات ویلا مستقل

امکانات ویلای مستقل بستگی به انتخاب خود شما دارد. مثلا ممکن است ویلایی را در دل جنگل و دور از مراکز شهری و رفاهی انتخاب کنید که خب بالطبع دسترسی به امکانات سخت‌تر خواهد بود. از مزیت‌های ویلای مستقل این است که خود شما به صورت آزادانه می‌توانید امکانات دیگری را به ویلای خود اضافه کنید. می‌توان در زمینه متریال و مصالح و حتی طراحی نیز ویلای مستقل را گزینه بهتری برای خرید ویلا در شمال دانست.

 

امنیت ویلای مستقل

امنیت ویلای مستقل و شخصی ساز بر عهده مالک خواهد بود. می‌توانید با تعبیه دوربین مدار بسته و درهای ضد سرقت امنیت را تا حد زیادی پوشش دهید. البته فراموش نکنید که منطقه‌ای که ویلا در آن قرار دارد نیز بسیار تاثیر گذار است. برای ساخت و یا خرید ویلای مستقل حتما از امنیت منطقه اطمینان حاصل کنید و از خرید ویلا در مناطق ممنوعه و مشکل دار خودداری کنید.

  ویلا شهرکی یا ویلا مستقل؟  ویلا شهرکی یا ویلا مستقل؟ویلا شهرکی یا ویلا مستقل؟

 

مقایسه و تفاوت ویلا شهرکی با ویلا مستقل

از نظر ابعاد و اندازه ویلاهای شهرکی کوچک‌تر از ویلاهای مستقل هستند. تراکم ویلاهای شهرکی در یک محدوده و استفاده حداکثری از فضای موجود دلیل این قضیه است. یادآور شویم که در ویلای مستقل ساخت و ساز با توجه به فضای موجود انعطاف بیشتری دارد.

هزینه‌های تعمیر و نگهداری و حتی هزینه زندگی در ویلای مستقل بیشتر خواهد بود. هزینه‌ها در ویلای مستقل با توجه به سبک زندگی که شاید رفت و آمد بیشتری وجود دارد بیشتر از ویلاهای شهرکی است. هزینه‌های نگهداری فضای سبز در ویلای شهرکی به واسطه مشترک بودن فضای سبز کمتر از ویلای مستقل است.

به این موارد امنیت را هم اضافه کنید که با توجه به مواردی که در بالا گفته شد امنیت ویلاهای شهرکی بیشتر از امنیت ویلاهای مستقل خواهد بود.

خرید و ساخت ویلاهای شهرکی پایین تر از ویلاهای مستقل است که این مورد به دلیل هزینه کلی خرید مصالح و متریال در ویلای شهرکی به صورت یکجا و عمده می‌باشد.

 

در پایان...

و در جمع بندی باید گفت که مهم این است که شما از یک ویلا به عنوان محل زندگی چه انتظاراتی دارید. موارد زیر در انتخاب شما بین خرید ویلا شهرکی یا خرید ویلا مستقل موثر خواهد بود:

. مهم‌ترین مورد سلیقه خود شما خواهد بود.

. تامین امنیت مورد بعدی است، که باید در نظر داشت که تامین امنیت در ویلا شهرکی تضمین شده تر از ویلای مستقل است.

. دسترسی به امکانات و مراکز شهری، رفاهی و تفریحی را نیز در نظر داشته باشید که در انتخاب شما تاثیر زیادی دارد، که در این مورد نیز ویلاهای شهرکی گزینه مناسبی است.

. انعطاف پذیری در ساخت و ساز و بازسازی در ویلاهای مستقل بسیار بیشتر از ویلاهای شهرکی است.

. آرامش در رفت و آمدهای شلوغ را می‌خواهید ویلای مستقل را خریداری کنید، و اگر آرامش را در پناه قوانین و مقررات و رفت و آمدهای کم می‌جویید ویلای شهرکی را انتخاب کنید.

 

آشنایی با نحوه سرمایه گذاری از طریق خرید ویلا شهرکی در شمال

با خرید زمین در شمال سرمایه گذاری کنید!

نور کجاست و خرید ویلا در نور

خرید ارزنده ترین ویلا ها در شمال و چمستان با البرز ویلا