مشاورین املاک دارای وظایفی هستند که شما در زمان مراجعه به آنها می توانید خدمات لازم را از آن ها درخواست کنید. و به کمک آنها در معاملات خرید و فروش ویلا در شمال وارد شوید. مشاورین املاک به سبب تخصص و آموزش و تجربه خود می توانند نقش موثری در جلوگیری از ضرر و زیان افراد داشته باشند. اما باید توجه داشته باشید که در این میان افراد سودجویی نیز وجود دارند که به دنبال منافع خود بوده و بدون داشتن مجوز مشاور املاک هم فعالیت می کنند. پس حتما برای انجام معاملات خرید و فروش به مشاور املاک های معتبر و دارای مجوز مراجعه کنید، تا سرتان کلاه نرود.

 مشاور املاک

مقاله چرا خرید ویلا در چمستان همچنان ارزان ترین خرید ویلاهای شمال را به خود اختصاص می دهد؟ را مطالعه نمایید.

 

مشاورین املاک می توانند خانه یا زمینی را که فروشنده و مالک اعلام میکند، در این میان مشاورین بایستی به صورت حرفه ای عمل کرده و در زمان مراجعه مالک پس از بررسی ملک و امکانات و شرایط آن، قیمتی درست و متناسب با بازار برای آن تعیین کنند. علاوه بر این باید لیستی از فایل های قابل ارائه آماده کرده و در اختیار متقاضیان قرار دهد، و خود مشاوران املاک می بایست به تفاوت ملک های موجود برای فروش، از جنبه های گوناگون اشراف داشته و بتواند مقایسه ای را برای خریداران ارائه دهد تا براساس شرایط خودشان تصمیم درستی بگیرند. و بعد آن را برای فروش به افراد ارائه داده و به خریداران در زمان تصمیم گیری نیز برای انتخاب درست، کمک کند.

 مشاور املاک

مقاله شرایط دریافت وام بانکی برای خرید ویلا در شمال را مطالعه نمایید.

 

از جمله مواردی که مدیران املاک باید به دقت بررسی کنند، تا اطلاعات لازم در اختیار خریدار قرار گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی وضعیت سند مالکیت ملک

داشتن سند و یا عدم آن باید بررسی شود. نوع سند (تک برگ، شورائی، منگوله دار و...) مشخص شود.

  • بررسی ظاهری سند و همچنین اطلاعات درج شده در آن، و بررسی موقعیت مکانی ملک و آدرس و کدپستی درج شده در سند

بخش توضیحات سند اگر دارای اطلاعاتی بود حتما می بایست مهر و امضا داشته باشد، و با ملک مورد نظر تطابق داشته باشد.

  • بررسی مشخصات و هویت فرد با اطلاعات درج شده در سند

اطلاعات مربوط به هویت فرد که در شناسنامه و یا کارت ملی درج شده باید با اطلاعات سند مطابقت کامل داشته باشد، زیرا ممکن است بسیاری از وراث یا وکلا شاید اقدام به فروش ملک انجام بدهند.

  • بررسی آزاد بودن سند ملک

اگر سند ملک به عنوان ضمانت بانک و یا دادگاه مورد استفاده قرار گرفته باشد، نمی توان نسبت به معامله آن ملک اقدامی انجام داد.

  • بررسی تعداد مالکین و مشاع بودن سند

در صورت مشاع بودن ملک باید شرایط تفکیک ملک و رضایت دیگر مالکین مورد بررسی قرار گیرد، و حتما باید ی برگه رضایت موجود باشد.

  • بررسی گواهی پایان کار ملک

برخی از املاک به دلایل گوناگون فاقد گواهی پایان کار هستند، که در نتیجه سند نیز ندارند و این مورد باید به اطلاع متقاضی رسیده و در صورت تمایل به ادامه روند معامله، در قولنامه مربوطه ذکر شود.

  • بررسی ملک از نظر قرار گیری در طرح های عمرانی و فضای سبز یا طرح هادی روستاها

اگر ملکی در آینده به سبب قرارگیری در طرح های عمرانی دارای شرایط خاصی باشد باید به خریدار اطلاع داده شود.

 مشاور املاک

مقاله نکات مهم خرید زمین در شمال و چالش های ساخت ویلا برای مشتریان را مطالعه نمایید.

 

وظایف مدیر املاک در هنگام معامله:

اگر با بررسی های انجام شده متقاضی قصد خرید ویلا یا زمین را داشته باشند، مشاورین املاک وظیفه دارند زمان مشخصی را با طرفین هماهنگ کرده و برای ملاقات آنها شرایطی را در دفتر املاک خود فراهم آورد، تا در صورت توافقات بعدی نسبت به تنظیم مبایعه نامه اقدام کند.

در زمان ملاقات طرفین مدیر املاک بایستی در گفتگوی میان طرفین شرکت کرده و کنترل شرایط را در دست داشته باشد. باید دقت داشت که از بحث های متفرقه خودداری کرده و افراد را معطل نکند. علاوه بر این در برخورد با خریدار و فروشنده رعایت اخلاق را مهم دانسته و در ملاقات صورت گرفته صداقت، عدالت و رازداری را در نظر داشته باشد و از طرفین معامله نیز همین درخواست را داشته باشید.

و بعد از اینکه احراز هویت طرفین بررسی شده، و از صحت مدارک شناسایی آنها اطمینان پیدا کرده به ادامه معامله می پردازد. در برخی از معاملات خرید و فروش افرادی به عنوان وکیل طرفین قرارداد، مراجعه می کنند که در این زمان باید مدارک فرد و همچنین وکالت نامه او نیز مورد بررسی قرار گیرد تا از صحت وکالت فرد اطمینان حاصل کند. در نتیجه برروی کاغذی تمام اطلاعات درج شده و قراردانامه را طرفین امضاء می کند. و بعد از آن مبلغ کل یا مبلغ بیعانه توافق شده را از خریدار به فروشنده ملک انتقال می دهد. و بر معاوضه کلیدها نظارت می کند.

 

 مقاله بهترین راه سرمایه گذاری در شمال چیست؟خرید ویلا یا خرید زمین؟ را مطالعه نمایید.

از آنجایی که مشاور املاک نقش واسطه را بین طرفین یک معامله خرید و فروش بر عهده دارد، مورد اعتماد دو طرف قرار می‌گیرد و طرفین مدارک مهم خود مانند سند ملک، کلید و سایر مدارک مهم را نزد آن ها قرار می‌دهند. بنابراین برخی از افراد ممکن است در پوشش یک مشاور مسکن اقدام به سوء استفاده و کلاهبرداری از افراد کنند؛ اینگونه افراد معمولاً دفاتری را برای مدتی کوتاه اجاره می‌کنند و از طریق بستن قراردادهای دروغین و دریافت وجوه و مدارک افراد به دنبال کردن اهداف پلید خود می‌پردازند. بهتر است قبل از انجام قرارداد در یک املاکی از سابقه‌ی کار آن  اطمینان لازم را کسب کنید.

 


 

 

پس با تمامی مطالب توضیح داده شده، حتما در نظر داشته باشید، برای اینکه معامله خوبی داشته باشید و زمینی را طبق بودجه و شرایط و خواسته خود بخرید، باید به یک مشاور املاک حرفه ای و متخصص مراجعه کنید تا سرتان کلاه نرود!

 

تیم حرفه ای املاک البرز با سال ها خدمت، اعتماد بسیاری از مشتریان را کسب کرده، و آماده خدمت رسانی با مشاوره رایگان در زمینه خرید زمین در شمال یا خرید ویلا در شمال، به شما همراهان و سروران گرامی است.

 

چنانچه نیاز به مشاوره رایگان داشتید به بخش تماس با ما مراجعه نمایید، یا بر روی دکمه مشاوره رایگان کلیک نمائید تا مستقیما به مشاوران ما وصل شوید.

 

باتشکر،مشاور املاک البرز ویلا