چمستان یکی از بخش های شهرستان نور و جزئی از استان مازندران می باشد، که در فاصله 180 کیلومتری تهران قرار دارد. درنتیجه فاصله کمی با جاده هراز و جاده چالوس دارد.

شهر چمستان با شهرستان نور، آمل، بلده، همسایه است. مساحت این شهر کوچک چیزی حدود 1547 کیلومتر مربع است. 

نقشه چمستان

شهر چمستان به دلیل اینکه طبیعت های بکر و دست نخورده و توریستی زیادی دارد و دسترسی به همه این طبیعت های زیبا به راحتی امکان پذیر است، به قطب گردشگری بسیاری از هموطنان عزیز تبدیل شده است.

از طبیعت های زیبای این منطقه می توان دریاچه الیمالات، پارک جنگلی کشپل، آب درمانی لاویج، روستای زیبای جوربند، ییلاق گزناسرا، ییلاق جنگلی واز و... نام برد. 

بعضی از روستاهای چمستان در دل جنگل قرار دارند، و زمین های آن از نظر مرغوبیت برای کشت، زراعت و پرورش مرکبات و گل و گیاه بی نظیر است. 

 

 الیمالات

مقاله پیشنهادی ویلا البرز: بهترین راه سرمایه گذاری در شمال چیست؟خرید ویلا یا خرید زمین؟

 

اما سوال این است که چرا خرید ویلا در چمستان به عنوان ارزان ترین ویلا یاد می شود؟

دلیل اول این است که، در گذشته وقتی نام شمال و خرید ویلا در شمال به زبان می آمد، اکثرا به فکر خرید ویلا در نوشهر یا خرید ویلا در شهرهای بزرگ و شناخته شده مانند نور، رامسر و... می افتادند. اما امروزه بدلیل کم شدن عرضه خرید زمین در شهرهای ذکر شده و بالا رفتن قیمت ویلاها، روی به ساخت و ساز در شهرهای جنگلی با طبیعت بکر و دست نخورده ای چون چمستان آورده اند. پس  می توان گفت، چمستان هنوز در مراحل اولیه رشد و توسعه قرار دارد. زیرا هنوز اراضی زیادی در این منطقه برای ساخت و ساز ویلا وجود دارد، درنتیجه امکان رشد مناطق مسکونی در آینده وجود دارد.

دلیل دومی که باعث می شود هزینه تمام شده ساخت ویلا در چمستان در مقایسه با جاهای دیگر پایین تر باشد، به علت پایین بودن عوارض ساخت و ساز، مالیات های شهرداری، انشعابات آب و برق و گاز و... می باشد.

دلیل سوم راه های دسترسی به ویلاهای حومه شهر چمستان، به دلیل اینکه هنوز برخی جاده ها آسفالت نیستند و برای رسیدن به این ویلاها خصوصا فصل زمستان با سختی همراه است.

دلیل چهارم می توان گفت شهر چمستان و درنتیجه روستاهای آن با دریا فاصله ای حدودا نیم ساعته دارند. از آنجایی که برای متقاضیان خرید ویلا در شمال، ساحل و دریا اهمیت زیادی دارد و رفتن به آن در هر سفرشان جزء واجبات می باشد. پس هرچه ویلا از دریا دور باشد قیمت آن پایین تر است.

ویلا در چمستان

 

مقاله پیشنهادی ویلا البرز: جاده دریا کجاست؟خرید ویلا در جاده دریا

از آنجایی که اراضی چمستان و زمین های قابل ساخت در آن زیاد است، پس ویلاهای مختلفی با متراژ های متنوع اعم از ویلا فلت، ویلا دوبلکس، ویلا نیم پیلوت، ویلا تریبلکس و... دیده می شود. هر کدام از این ویلا باتوجه به موقعیت جغرافیایی، متریال های بکار رفته و امکانات (مانند استخردار بودن، سند داشتن، شهرکی بودن، وصل بودن انشعابات و....) قیمت های متفاوتی دارد.

مثلا ویلا فلت در چمستان، جزء ارزان ترین ویلا در این منطقه جنگلی است. و برای اینکه ذهنیت ارزان بودن ویلا در چمستان حفظ بماند، سازنده ها بیش از پیش به ساخت ویلا با ساختار همکف روی آورده اند تا هزینه کمتر و در نتیجه قیمت فروش پایین تر، داشته باشند.

 

ویلافلت 

مقاله پیشنهادی ویلا البرز: تاثیر کرونا بر خرید و فروش ویلا در شمال

با اینحال برای خرید ویلا در چمستان باید خیلی دقت کنید، زیرا فروش غیرمجاز در این منطقه زیاد است. فروش غیرمجاز می توان به (فروش بدون هیچگونه سند شورائی و سند تک برگ، فروش در مناطق ناامن، فروش ویلایی که زمین آن مشکل وراثتی دارد و توسط صاحب حقیق خود به فروش نمی رسد، فروش ویلا با آب و برق و گاز دزدی و غیرقانونی و...) اشاره کرد. که اگر اطلاعات  و توجه کافی در این زمینه نداشته باشید، به راحتی سرتان کلاه می رود!

 ویلا جنگلی

مقاله پیشنهادی ویلا البرز: نحوه قیمت گذاری و عواملی که بر قیمت ملک تأثیر می گذارند

 


 

پس برای خرید ویلا در شمال یا خرید زمین در شمال توسط املاکی های معتبر و افراد ماهر در شمال  برای خرید ویلا در چمستان که یکی از بهترین مکان های توریستی مازندران محسوب می شود، اقدام کنید به هیچ وجه به مشکل خاصی برنمیخورید. 

 تیم حرفه ای و متخصص املاک ویلاالبرز، با سال ها سابقه در زمینه خرید و فروش ویلا در شمال، آماده خدمت رسانی با مشاوره رایگان به شما سروران و همراهان گرامی می باشند. هر گونه سوال در زمینه خرید ویلا چمستان دارید به بخش تماس با ما مراجعه نمایید یا برروی مشاوره رایگان در سمت راست کلیک کنید، تا مستقیما با کارشناسان ما ارتباط پیدا کنید.

روز و روزگارتان خوش، مشاورین املاک البرزویلا

مقاله پیشنهادی ویلا البرز: نکات مهم خرید زمین در شمال و چالش های ساخت ویلا برای مشتریان