شاه نشین و آیتم های مدرن در طراحی ویلا

یکی از مهم ترین قسمت های ساخت یک ویلا، بخش طراحی و نقشه آن خواهد بود. با اینکه شما می توانید بعد ها نیز تغییراتی در این طراحی و نقشه اعمال نمایید، اما بهتر آنست که برای جلوگیری از هزینه های اضافی، همان طراحی و نقشه اولیه را به بهترین شکل در بیاوریم. بحث دیگری که در مورد یک ویلای لوکس و مدرن بوجود می آید، بحث هزینه هاست، قاعدتا برای داشتن چنین ویلایی باید هزینه های بسیار بیشتری متحمل شوید، اما برای اینکه این هزینه بیشترین ثمر را داشته باشد، لازم است طراحی و نقشه ویلای ما بسیار دقیق باشد، برای مثال دیگر دوران نقشه های بزرگ و ساده تمام شده است و امروز باید با طراحی های خود و استفاده از اجزای شیک، حس مدرنیته را به ویلای خود منتقل نماییم.

نمایی از یک شاه نشین سنتی، در خانه ای سنتینمایی از یک شاه نشین سنتی، در خانه ای سنتی

 

طراحی شاه نشین در ساخت یک ویلای لوکس

شاید با واژه و مفهوم شاه نشین آشنا باشید و یا شاید اصلا تا به حال به آن برخورد هم نداشته باشید و به گوشتان هم نخورده باشد. در این مقاله به آن خواهیم پرداخت و تا حدودی شما را با آن آشنا خواهیم کرد. شاه نشین قسمتی از ویلا را تشکیل می دهد که در آن یک پنجره بزرگ تشکیل شده است که در کنار آن یک سکو با طول یک تا دو متر تعبیه گردیده است، این سکو و پنجره بزرگی که در کنار آن قرار دارد برای خلوت کردن های یکی دو ساعته بسیار جذاب می باشد. همچنین بر روی این سکو می توانیم از آیتم هایی همچون گل و گلدان استفاده نماییم. شاید در نظر اول این نوع طراحی، برای شما سنتی بنظر بیاید اما توجه داشته باشید که در نظر این دکوراتیو های امروزی، این طراحی ها از جمله ملزومات یک طراحی مدرن برای یک ویلای لوکس می باشند.

پنجره شاه نشین در ویلایی لوکسپنجره شاه نشین در ویلایی لوکس

 


خرید ویلا در شمال


 

مزایای پنجره شاه نشین

پنجره شاه نشین با توجه به اندازه و وسعت بزرگش، بسیار مناسب برای اوقاتی می باشد که ما نیازمند نور بسیار هستیم و می تواند به خوبی نور مورد نیاز ما را تامین نماید از طرفی دیگر این پنجره می تواند باعث اختلاط دو فضای بیرونی و داخلی ویلا می گردد.

از طرفی دیگر به این نکته هم باید توجه داشت که محوطه سازی نقش بسیار مهمی در زیبای ویلای ما خواهد داشت، پس این پنجره شاه نشین می تواند دروازه به روی زیبایی های محوطه ویلای ما باشد و لذت تماشای آن را برای ما به ارمغان بیاورد.

استفاده از این شاه نشین به همراه سکویی که در کنار پنجره آن قرار دارد، علاوه بر تمام مزیت هایش فیزیکی ای که دارد، می تواند حس شاعرانه ای از آرامش را تقدیم شما کند.

 

تی وی روم جذاب، برای ویلای لوکس

شاید در طراحی های سنتی که در بسیاری از خانه های ما نیز مرسوم می باشد، جای تلویزیون در اتاق نشیمن بوده است اما این نوع طراحی دیگر منسوخ شده است و یا لااقل دیگر در ویلا های لوکس مورد توجه قرار نمی گیرد، در طراحی های مدرن، تلویزیون از اتاق نشیمن رخت بربسته است و به اتاقی اختصاصی به نام تی وی روم مهاجرت کرده. تی وی روم را دست کم نگیرید، این اتاق می تواند نقش بسزایی در تبدیل ویلای شما به یک ویلای لوکس داشته باشد. البته باید توجه داشته باشید که برای تی وی روم، اتاقی نزدیک به نشیمن را انتخاب کنید.

یک تی وی روم جذاب، طراحی شده در یک ویلای لوکسیک تی وی روم جذاب، طراحی شده در یک ویلای لوکس

 

مستر روم در طراحی ویلا

شاید در گذشته و معماری سنتی خانه و ویلا، نهایت خلاقیت در طراحی یک اتاق خواب، قرار دادن چند آیتم تزئینی بود. محتوای اتاق هم از یک تخت، یک چراغ خواب و نهایتا یک کمد تجاوز نمی کرد، اما در طراحی مدرن مفهوم اتاق خواب، به کل تغییر یافته است و ما از طراحی هایی به نام مستر روم ها استفاده می کنیم. این مستر روم ها، طراحی های منحصر به فردی دارند. از ابتدایی ترین ویژگی هایشان این است که این مستر روم ها فضایی به مراتب وسیع تر از اتاق خواب های قدیمی در اختیار ما قرار می دهند؛ از ویژگی های اصلی مستر روم که آن را به یک اتاق خاص تبدیل می نماید اینست که می بایست مستقل باشند. بدین معنا که دارای سرویس بهداشتی و حمام مجزا از خانه می باشند و همین مستقل بودن مزیت های فراوانی دارد. در طراحی آیتم های مختلف یک مستر روم نیز، ظرافت ها و خلاقیت های فراوانی وجود دارد، از جمله اینکه خود سرویس بهداشتی و حمام باید با بهترین متریال های و لوکس ترین آیتم ها ساخته شوند. دیگر از اجزایی که در مستر روم باید باشند عبارت اند از سیستم صوتی و تصویری، طراحی کمد مانند برای لباس ها، محلی برای نشستن و استراحت با چند مبل و یک میز، تخت و ...

 نمایی از یک مستر روم، مستر روم می تواند ویلای شما را به یک ملک لاکچری تبدیل نماید.نمایی از یک مستر روم، مستر روم می تواند ویلای شما را به یک ملک لاکچری تبدیل نماید.

 

طراحی ویلا توسط حرفه ای ها

دقت داشته باشید که این طراحی ها نیازمند افراد متخصص و ماهر و با تجربه است و نمی توان به هر کسی سپرد، پس حتما در این زمینه دقت لازم را داشته باشید، سایت ما می تواند شما را در این زمینه مشورت دهد تا بهترین نتیجه را از طراحی خانه و ویلای لوکس خود داشته باشید. همینطور می توانید در سایت "  ویلا البرز " هر آنچه اطلاعات در مورد ویلا، زمین، گردشگری و مسافرت و... نیازمندید را کسب نمایید. با ما همراه باشید...

 

 

مقالات پیشنهادی " ویلا البرز " :

طرح هادی روستایی در شمال

نقشه ى چمستان و خريد ويلا در چمستان

آشنایی معنایی ویلای لوکس و ساخت ویلا در شمال

خرید ویلا شهرکی در چمستان یا خرید ویلا مستقل در شمال؟