چمستان از جمله مناطق خوش آب و هوا با شرایط اقلیمی مناسب است که خرید ویلا در آن را نه تنها از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه کرده، بلکه چشم انداز رونق اقتصادی را نیز در بر گرفته است. به طوریکه اغلب سرمایه گذاران خرید ویلا در چمستان را جزء  چارت کاری و اقتصادی خود قرار داده‌اند. طبیعت زیبا و دست نخورده، آب و هوای مساعد و شرایط مفرح در روستاهای جنگلی چمستان، سبب شده که بسیاری از گردشگران برای سپری کردن اوقات خود به این منطقه روی آورند. گفتنی است که منطقه چمستان دارای ۱۸۰ روستا می‌باشد که در شمال کشور قرار گرفته اند. آنچه که برای خرید ویلا در چمستان حائز اهمیت است، مشاوره با املاک مطمئن و کارشناسانی است که در این زمینه فعالیت دارند. به مراتب دیده شده که در محله‌های ضعیفی که ویلاها با قیمت بسیار پایین به فروش می‌رسند، خریدار وسوسه شده و ملکی را خریداری نموده که بعدها نیز بابت همان ملک مضرر شده است. بدین ترتیب مشاوران املاک برای راهنمایی درست و منطقی خریدار نقش بسیار پر رنگی دارند. خریدارانی که به خوبی با منطقه و محله‌ها آشنایی ندارد حتما بایستی پیش از هرگونه اقدامی با یک مشاوره املاک مطمئن در خصوص محله‌های ضعیف و قوی، نوع ملک، قیمت‌ها و نظایر اینها مشورت کند. قابل ذکر است که متقاضیان نبایستی فریب هرگونه برچسب مبنی بر نرخ زیر قیمت و تبلیغاتی از این نظر را بخورند. به مراتب روستاهایی در چمستان وجود دارد که نه تنها از نظر موقعیت جغرافیایی بسیار سطح بالا هستند، بلکه زیبایی طبیعت پیرامون اینگونه مناطق واقعا وصف ناپذیر است. در ادامه به شرح مختصری درباره خرید ویلا در شمال و روستاهای جنگلی چمستان می‌پردازیم؛

 

 

موقعیت جغرافیایی ویلاها در روستاهای جنگلی چمستان

مسیر آمل به سمت روستاهای جنگلی چمستان، از جمله محلات خوب چمستان محسوب می‌شوند و به مراتب خرید اینگونه ویلاها در قیاس با سایر موقعیت‌ها گران‌تر است. اما هر چقدر که به منطقه نور نزدیک می‌شویم، بافت موقعیت ویلاها ضعیف تر می‌شود. بخش جنوبی چمستان که از کوهپایه‌های فراوانی تشکیل شده است، به عنوان بهترین منطقه چمستان شناخته شده است. وجود کوهپایه ها، شرایط اقلیمی خنک سبب شده که این بخش از چمستان به عنوان فوق العاده‌ترین بخش آن به شمار آید. مسیر آمل به شهر چمستان مملو از روستاهایی است که به کوهپایه‌ها و جنگل چمستان ختم می شوند. به طوری‌که مناظر بسیار زیبای این روستاها توجه هر گردشگر و طبیعت گردی را به خود جلب می‌کند.

 خرید ویلا در شمال

 

چرا خرید ویلا در شمال و روستاهای جنگلی چمستان؟

همانطور که از قبل به آن اشاره شد، منطقه چمستان از جمله بهترین مناطق شمال به شمار می‌رود که اگرچه دارای محله‌های ضعیف و قوی است، اما به طور کلی از نظر رونق اقتصادی توجه اغلب سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. در هر منطقه‌ای ویلاها با کیفیت گوناگون به فروش می‌رسند که می‌توان با توجه به میزان بودجه به راحتی خریداری نمود. آنچه که تعیین کننده قیمت ویلا در روستاهای جنگلی چمستان است، سبک منطقه، نوع سازه، متراژ و نوع متریالی است که در ویلا به کار رفته شده است. به مراتب هر اندازه که سبک منطقه بالاتر باشد، کیفیت ویلاهایی که در آن بخش ساخته شده‌اند نیز بالاتر است و همین سبب افزایش قیمت می‌شود. در محله های ضعیف تر به دلیل ارزان بودن زمین، ویلاها نیز از کیفیت ساخت چندان قابل توجهی برخوردار نیستند و در نتیجه می‌توان با کمترین هزینه ساخت ویلا انجام شود. از سوی دیگر به دلیل ارزان بودن زمین حجم شلوغی و ساخت و ساز در این محلات افزایش یافته و افرادی که آشنایی تخصصی با چگونگی ساخت ندارند در این محلات شروع به ساخت و ساز ویلا نموده‌اند. بنابراین ویلاهایی که در بافت ضعیف‌تر ساخته شده‌اند کیفیت پایین‌تری دارند. بنابراین توصیه می‌شود قبل از خرید ویلا و یا بستن هرگونه قرارداد ملکی با مشاوران املاک مطمئن مشورت نموده تا بتوانید از خریدی با کیفیت بهره‌مند شوید. مقایسه کیفیت ویلاها، آشنایی با محلات و بهره‌مندی از اطلاعات تخصصی و فروش تنها با مشاوره با کارشناسان مجرب برآورده می‌شود.

 

ویلا شمال

 

اطلاعاتی درباره سند خرید ویلا در شمال و روستاهای جنگلی چمستان

اغلب زمین‌ها و ویلاهای ساخته شده در منطقه چمستان دارای سند بنچاقی هستند و در واقع فاقد سند رسمی یا سند تک برگ می‌باشند، اما به هیچ عنوان جای نگرانی نیست و دارا بودن سند شورایی دلیل بر مشکل دار بودن بنا نمی‌باشد. به عبارتی سند شورایی از سوی دهیاری مورد تایید قرار می گیرد  و متقابلا سند رسمی نیز از سوی اداره ثبت تایید می‌شود. برای خرید ویلا در شمال و دریافت سند می‌توان به پرداخت هزینه بسیار کم به دهیاری محله، ثبت نام سند را انجام داد و بدین ترتیب سند شورایی به سند تک برگ تبدیل می‌شود. اما نکته حائز اهمیت دیگر آن است که به این موضوع توجه داشته باشید که ویلا دارای پروانه ساخت باشد، در غیر اینصورت بنا غیر قانونی است و داخل سند نیز قید نمی‌شود. دقیقا مانند ان است که چنین ویلایی اصلا وجود خارجی ندارد و هر لحظه امکان تخریب ان وجود دارد. بدین ترتیب بایستی اوقاف را بررسی نمایید. در حین زمان بازدید از ویلا، مشاور املاک حتما بایستی شما را درباره موضوعات اینچنینی راهنمایی نماید تا بتوانید یک خرید آگاهانه داشته باشید.

 

قابل ذکر است که اغلب محلات چمستان مانند سایر نقاط شمال وقفی هستند که مشاور املاک بایستی در این خصوص شما را در حین بازدید ویلا، راهنمایی کند. محلات وقف شده برای خرید ویلا، عام بوده و خاص نیستند و علاوه بر آن کمی ارزان‌تر می‌باشند. از سوی دیگر مقدار وقفی بسیار کم بوده و از نظر مالکیت به مشکلی برنمی‌خورید. از آنجایی که بخش کمی از این سازه‌ها وقفی هستند، فروش سخت‌تری نیز دارند. اگر چنانچه تمایل به صرفه جویی در هزینه هستید، می‌توانید با بودجه مورد نظرتان برای خرید ویلاهای بزرگ‌تر اقدام نمایید. با توجه به میزان بازدهی ساخت ویلا در منطقه چمستان، اغلب سرمایه گذاران برای خرید و فروش به این محلات روی آورده‌اند. آشنایی با محله‌های ضعیف و قوی، نوع ملک، موقعیت قرارگیری و سایر اطلاعات تخصصی را می‌توانید از طریق مشاوره با کارشناسان مربوطه دریافت نمایید.

 خرید ویلا در البرز ویلا

 

مقالات پیشنهادی " ویلا البرز " :

 

خرید ویلا جنگلی در شمال یا خرید ویلا ساحلی در شمال؟شما طرفدار کدامید؟

چرا خرید ویلا در چمستان همچنان ارزان ترین خرید ویلاهای شمال را به خود اختصاص می دهد؟

دلیل تقاضای بالای خرید ویلا در شمال در سال99

چگونگی فروش ویلا یا فروش زمین در سایت ویلا البرز

شرایط دریافت وام بانکی برای خرید ویلا در شمال