گوناگونی و انواع متریال نمای ویلا های شمال


 

 

نمای ساختمان، چارچوبی برای طراحی سایر اجزای ساختمان می باشد، از این سوی طراحی نمای بیرونی یک ویلا و... همانند، طراحی داخلی ویلا، بسیار اهمیت دارد، و باید بدانید که نمای ساختمان باعث بالا رفتن ارزش ساختمان و جذابیت ساختمان می شود، در ادامه ی این مقاله ی ویلا البرز، قصد داریم به معرفی انواع متریال نمای ویلاهای شمال بپردازیم، با ما همراه باشید.

 

 گوناگونی و انواع متریال نمای ویلا های شمال

 

بهترین طرح برای نمای ساختمان

برای طراحی نمای ساختمان، طرح های بسیاری از جمله؛ نمای کلاسیک، نمای مدرن، نمای سنتی، نمای فولدینگ و... وجود دارد، و شما می توانید بر اساس منطقه و نوع سازه، حتی نوع طراحی ساختمان، نما را انتخاب کنید.

 

شاخصه های فنی نمای ساختمان

 

  • عایق بودن نما در برابر سرما و گرما

با توجه به تغییر فصل و شرایط جوی آب و هوا، نمای ساختمان باید، ظرفیت گرمایی و سرمایی مختلف را داشته باشد، و علاوه بر داشتن زیبایی، باید استفاده از انرژی را نیز داشته باشد، و همچنین باید از مصالحی که ضریب انتقال حرارتی کمتری دارد، مورد توجه برای نصب قرار گیرد.

 

  • عایق بودن نما در برابر صوت

باید بدانید که نمای ساختمان، می تواند مانند؛ یک عایق صوتی نیز عمل کند، و علاوه بر آن، نمای ساختمان باید؛ در برابر زلزله، ضربه، یخ زدگی، آتش سوزی و... مقاوم باشد.

 

 


 انواع نمای ساختمان


  

نمای آجری؛ از دیرباز، از آجر برای نمای ساختمان استفاده می کردند، و امروزه برای نماهای آجری، از سیستم نمای خشک استفاده می شود، و باید بدانید که برای طراحی نمای ساختمان، از آجر نسوز استفاده می شود، که نمای آجری دارای مزیت های همچون؛ تنوع و ثبات در رنگ، سرعت بالا در اجرا با سیستم خشک، پایین بودن ضریب انتقال حرارت و.... می باشد.

 

نمای سنگی؛ امروزه نمای سنگی، پیشرفت چشمگیری در ایران داشته است، و اغلب برای نمای ساختمان، از سنگ های آهکی و آذرین استفاده می شود، که دارای مزیت بسیاری اعم از؛ عدم تغییر رنگ، مقاوم در برابر رطوبت هوا، تنوع در رنگ و جنس، سرعت بالا در اجرا، داشتن مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و... می باشد، علاوه بر چنین مزایا، دارای زیبایی خاصی می باشد، که توجه اکثر افراد را به خود جلب می کند.

 

گوناگونی و انواع متریال نمای ویلا های شمال

 

نمای سیمان؛ نمای سیمان شسته، یکی از پرطرفدار ترین، مقاوم ترین و مستحکم ترین نوع نما، برای ساختمان می باشد، که امروزه اکثر مهندسین برای نمای ساختمان از سیمان استفاده می کنند، زیرا نمای سیمانی مزایای بسیاری دارد، که عبارتند از؛ از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه خواهد بود، سرعت اجرایی بالا و صرفه جویی در زمان، تهیه آسان و... جزئی از مزایای نمای سیمانی می باشد،  و علاوه بر آن، نمای سیمانی باعث افزایش عمر ساختمان می شود.

 

نمای شیشه ای؛ اخیرا برای نمای مدرن، از شیشه بسیار استفاده می شود، در واقع نمای شیشه ای، نشان دهنده ی نمای مدرن می باشد، استفاده از نمای شیشه، زیبایی منحصر به فردی دارد، نمای شیشه امکان استفاده از روشنایی در روز را برای شما فراهم می سازد، از جمله مزایای نمای شیشه ای می توان به؛ جذب نور طبیعی، تهویه طبیعی، سرعت بخشیدن اجرا، امکان رویت چشم انداز بیرون و.... اشاره نمود.

 

انواع نمای شیشه ای؛

  1. فریم لیس
  2. اسپایدر
  3. کرتین وال
  4. نمای دو پوسته شیشه ای

 

نمای سرامیکی؛ یکی از پر طرفدار ترین نمایی که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است، نمای سرامیکی می باشد، باید بدانید که سرامیک مقاومت و استحکام بالایی دارد، همچنین بعد از چندین سال، مانند روز اول زیبا بنظر می آید، همچنین می توان بیان داشت که؛ نمای سرامیکی دارای تنوع رنگ بینظیر و حتی عایق رطوبتی عالی می باشد، و نیز در برابر ضربات فیزیکی، مقاومت بالایی دارد، که حتی در فصل سرما، دیگر نگران یخ زدگی نخواهید بود، زیرا مقاوم در برابر یخ زدگی و حریق می باشد.

 

گوناگونی و انواع متریال نمای ویلا های شمال

 

نمای چوبی؛ چوب یکی از ابزارت قدیمی می باشد، که برای طراحی ساختمان از آن استفاده می کردند، و امروزه با پیشرفت تکنولوژی، نمونه های جدیدی از چوب با طرح و رنگ های متنوع وارد بازار شده است، اغلب افراد برای طول عمر بالا، تنوع رنگ، سبک بودن نما، در دسترس بودن به طور گسترده و... مورد توجه سازندگان قرار گرفته است، و به دلیل مزایای عالی چوب، برای طراحی نما، از آن استفاده می کنند.

 

نمای استیل گالوانیزه؛ استیل گالوانیزه از متریال هایی است، که مقاومت زیادی در برابر تغییرات حرارتی دارد، این نوع متریال اغلب در طراحی نما، امروزه متقاضی زیادی پیدا کرده است، که حتی در کنار چوب، زیبایی خاصی را به وجود خواهد آورد، و باید بدانید که این متریال به حالت ورق قابل استفاده است، بنابراین اجرای آن نسبتا راحت و بی دردسر خواهد بود.

 

نمای فایبر سمنت؛ باید بدانید که این نوع متریال با ترکیبی از سیمان و فیبر تشکیل شده است، و لازم به ذکر می باشد که نمای فایبر سمنت،  مقاومت بالاتری نسبت به سیمان و چوب دارد، و همچنین در برابر آتش مقاومت بسیار زیادی از خود نشان داده است، و دچار خوردگی توسط حشرات نیز نخواهد شد، به دلیل داشتن مزایای دیگر، اغلب از این نوع متریال برای نمای ساختمان های مدرن و کلاسیک استفاده می شود.

 

گوناگونی و انواع متریال نمای ویلا های شمال

 

در کلام آخر، می توان به شما عزیزان گفت، که انتخاب متریال مناسب برای طراحی نما، نیاز به توجه به فاکتور های مختلف دارد، از جمله مهم ترین این فاکتورها می توان به زیبایی، مقاومت و هزینه ای که تهیه و اجرای متریال مورد نظر در بر می گیرد، باید اشاره کرد، متریال های بسیاری با ویژگی های منحصر به فرد وجود دارد، که ما در این مقاله به معرفی آنان پرداختیم، امیدواریم، مطالعه ی این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد، اگر شما عزیزان به دنبال خرید ویلا در شمال، به صورت مدرن و دارای امکانات عالی همچون، شهرکی، استخر دار، سند دار و... می باشید، کافیست فقط به سایت معتبر ویلا البرز مراجعه کنید، تا با مشاهده آگهی موجود، انواع ویلاهای آماده ی فروش را مشاهده کنید، اگر نیاز به مشاوره دارید، کافیست فقط با مشاورین مجرب ویلا البرز ارتباط برقرار کنید، برای تماس با ویلا البرز، به بخش تماس با ما مراجعه کنید، از اینکه با ما همراه بوده اید، از شما سپاس گذاریم.