استعلامات لازم قبل از خرید ویلا در شمال


 

هدف از استعلام، بررسی انواع سند ها، بررسی و اعتبار سند، استعلام ملک به منظور شرایط ثبت، و مالکیت قانونی ملک انجام می گیرد، که معتبر بودن سند، را برای متقاضیان مشخص می کند و برای درستی و سهولت در انجام این کار می توانید، به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید، تا بتوانید استعلامی از مالک اصلی ملک و ارائه مدارک هویتی خود آن شخص را بدست آورید، اخیرا اغلب سعی بر آن دارند، ویلایی در شمال داشته باشند، تا بتوانند، زمانی که می خواهند به شمال سفر کنند، مکانی برای سکونت داشته باشند، بنابراین شما به عنوان یک خریدار موظف هستید، که استعلام های لازم، پیش از خرید ویلا را بگیرید، تا بتوانید یک انتخاب مطمئن را داشته باشید، از این سوی به شما توصیه می شود، برای خرید ویلا به مجموعه ی معتبر مراجعه کنید، در این مقاله قصد داریم، تا شما را به عنوان یک خریدار ویلا در شمال، نسبت به این استعلام ها آگاه سازیم، با ما همراه باشید.

 

استعلام لازم قبل از خرید ویلا در شمال

 

مجوز ساخت را بررسی کنید

زمانی که افراد می خواهند، در ملک شخصی خود، اقدام به ساخت ویلا نمایند، باید مجوزات لازم را دریافت کنند، سپس اقدام به ساخت نمایند، پس قبل از معامله، استعلام بگیرید، ویلای مورد نظر، دارای مجوز ساخت باشد، بنابراین مجوز ساخت را حتما بررسی کنید.

 

نرخ فروش ویلا های اطراف را بررسی کنید

اخیرا ویلاهای معتدی در شمال وجود دارد، و قیمت ویلا و سبک ویلاها بسیار متفاوت می باشد، بنابراین حتی اگر فروشنده قیمتی ایده آل به شما پیشنهاد داد، باید از قیمت ویلاهای اطراف نیز استعلام بگیرید، برای این کار می توانید به چند مشاور املاک مختلف مراجعه کنید، و قیمت ویلاهای اطراف و ارزش منطقه را بررسی کنید، گاهی اوقات اگر قیمت ارائه شده توسط فروشنده بسیار بیشتر از قیمت حدودی ویلا بود، باید حتما از طریق مشاورین املاک اطراف استعلام بگیرید زیرا ممکن است فروشنده قصد کلاهبرداری داشته باشد، و اگر قیمت آن بسیار پایین تر از حد معمول بود باز هم شک کنید، زیرا ممکن است، ویلای مورد نظر دارای مشکلاتی همچون سند، مشکلات حقوقی و... داشته باشد.

 

استعلام قبل از خرید ویلا در شمال

 

استعلام از اداره منابع طبیعی

نوع کاربری زمین بسیار مهم می باشد، و شما می توانید از اداره منابع طبیعی، نوع کاربری ملک را استعلام بگیرید، گاهی اوقات، بعضی از سازندگان در زمین های کشاورزی برای ساخت ویلا اقدام می کنند، در این صورت این ویلا به صورت غیر قانونی ساخته شده است، زیرا ساخت ویلا فقط در ملکی با کاربری مسکونی، که در واقع در بافت مسکونی قرار دارد، امکان پذیر می باشد، پس حتما قبل از خرید ویلا در شمال، کاربری ملک را بررسی کنید.

 

کد رهگیری ملک را بررسی کنید

بعد از آنکه مبایعه نامه توسط خریدار و فروشنده در دفاتر املاک ثبت شده باشد، همچنین این معامله توسط طرفین امضاء شده باشد، و بعد از انجام تمام مراحل مورد نیاز، مشاور املاک موظف می باشد، کد رهگیری ملک مورد معامله را برای مالک جدید بگیرد، و باید بدانید که کد رهگیری شامل؛ کد پستی، پلاک ثبت اصلی و فرعی ملک، متراژ، نوع ملک، نوع سازه و... می باشد، که تمامی این عوامل باید ثبت شده باشد.

 

استعلام در مورد تعداد مالکان ویلا

گاهی اوقات ممکن است، چندین نفر، به صورت شریکی، یک ویلایی را خریداری کرده باشند، و شما در هنگام خرید، در واقع با یک فروشنده روبرو می شوید، اما ممکن است، دارای شرکایی باشد که از فروش ویلا بی خبرند، و فقط یک نفر بعنوان فروشنده، قصد فروش ویلا را دارد، پس شما به عنوان خریدار ویلا اقدام به استعلام اطلاعات صاحبان ویلا نمایید، و بررسی کنید، تا هنگام خرید باید، همه ی مالکان حضور داشته باشند و یا امضای رسمی و قانونی آن ها پای قرارداد زده شود.

 

استعلام قبل از خرید ویلا در شمال

 

استعلام گرو بودن سند در بانک

اغلب افراد، با داشتن سند، اقدام به دریافت وام مسکن و... می نمایند، پس بسیار مهم است، که بدانید سند ویلا گرو بانک با بدهی خاصی نباشد، بنابراین برای اطمینان یافتن از این موضوع باید استعلام بگیرید، چنانچه سند گرو بانک باشد، امکان خرید و فروش ویلا وجود ندارد.

 

تعیین میزان بدهگاری به شهرداری

لازم به ذکر می باشد، در هنگام ساخت و ساز، شهرداری از مالک، با توجه به متراژ، نوع اجرا و پروژه و...اقدام به دریافت عوارض، و مجوزهای رسمی می نماید، بنابراین گاهی اوقات، سازنده نسبت به پرداخت چنین عوارض هایی اقدام نمی کند، در این صورت نسبت به شهرداری بدهگار می باشد، پس برای اینکه در هنگام تغییر مالکیت دچار مشکل نشوید، باید نسبت به تعیین بدهکاری به شهرداری اقدام کنید.

 

استعلامات لازم

  1. از هویت فروشنده مطمئن شوید، مدارک رسمی آن، مانند شناسنامه و کارت ملی آن را چک کنید، و با مشخصات ثبت شده در سند، مطابقت دهید.
  2. آدرس و مشخصات ملک که در سند ثبت شده است، با موقعیت واقعی آن مقایسه کنید.
  3. اگر ویلای مورد نظر، وراثتی می باشد، حتما نامه ی انحصار وراثت را مشاهده کنید.
  4. هرکز قولنامه و یا مبایعه نامه را بعنوان مستندات قبول نکنید، و حتما کد رهگیری را دریافت کنید.
  5. ویلاهای نوساز که هنوز سند را دریافت ننموده اند، دردسر ساز می باشد.
  6. اسناد و مدارک رسمی مانند؛ سند شش دانگ، تک برگ، مجوز ساخت و.... را بررسی کنید.
  7. و....

 

 پیش از خرید ویلا، نسبت به استعلام های قانونی و معتبر اقدام کنید، زیرا زمانی که یک ویلا به صورت غیر قانونی خریداری کنید، بی شک دچار مشکل خواهید شد،

و عواقب جبران ناپذیری گریبان شما خواهد شد، از این سوی ما به شما پیشنهاد می دهیم، قبل از انجام معامله، به مشاورین مجرب املاک مراجعه کنید، تا یک انتخاب هوشمند داشته باشید، برای اینکه بتوانید، یک انتخاب درست داشته باشید، کافیست با مشاورین مجرب البرز ارتباط مستقیم برقرار کنید، برای اینکه بتوانید با البرز ویلا، برای خرید ویلا سند دار در شمال، خرید ویلا استخر دار در شمال و.... ارتباط برقرار کنید، به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

 


 مقالات پیشنهادی


سرخرود کجاست و خرید ویلا در سرخرود

روستای رمشی کجاست و خرید ویلا در رمشی چمستان 

خرید ویلا شهرکی بهتر است یا خرید ویلا مستقل یا شخصی ساز

آشنایی با نحوه سرمایه گذاری از طریق خرید ویلا شهرکی در شمال