انتخاب هارمونی رنگ مناسب ویلای دوبلکس 

 

 آنچه که باعث می شود، ویلای شما دارای چشم انداز زیبا و منحصر به فرد داشته باشد، انتخاب پالت های رنگی که هارمونی عالی به وجود می آورد، می باشد، فرقی نمی کند ویلای شما در چه منطقه ایی و در چه سازه ایی طراحی و ساخته شده است، با کمی خلاقیت و طراحی مدرن و... می توانید فضای دلنشینی را ایجاد کنید، بنابراین با تغییر در دکوراسیون داخلی می توان تنوع ایجاد نمود، در ادامه ی این مقاله می خواهیم به نکات و عوامل موثر برای دیزاین ویلای دوبلکس به طور مفصل صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

 انتخاب هارمونی رنگ ویلای دوبلکس

 

هارمونی به چه معناست؟

هارمونی در اینجا در واقع به هماهنگی بین اجزای داخلی یک ویلا گفته می شود، هماهنگی دکوراسیون داخلی در عناصر مانند؛ رنگ، بافت، مبلمان، دیوار، راه پله و... اتفاق می افتاد.

 

در نظر گرفتن یک پالت رنگی هارمونیک برای دیزاین طبقات

استفاده از پالت های رنگی، یکی از روش های موثر بر زیباتر شدن دیزاین داخلی ویلا می باشد، باید بدانید که پالت های رنگی، باید بین دو تا چند رنگ به صورت رنگ های گرم و سرد قرار گرفته باشد، و با یکدیگر تطابق داشته باشد، امکاناتی هم چون در های ویلا، چارچوب پنجره ها، کابینت، شومینه و کفپوش و... امکاناتی می باشند، که رنگ های آن غیر قابل تغییر می باشند، و در انتخاب رنگ آنها باید دقت کنید، بعد از انتخاب رنگ امکانات اولیه، باید برای مبلمان، کاغذ دیواری، لوازم دکوراتیو، فرش ها، پرده ها و...  رنگ متناسب آن را انتخاب کنید، باید دقت داشته باشید هارمونی رنگ بسیار مهم می باشد، همچنین هارمونی رنگ ها باید در هر دو طبقه اجرا شود، پس باید پالت رنگی انتخاب شده علاوه بر طبقه ی پایین باید در طبقه فوقانی نیز اعمال گردد.

 انتخاب هارمونی رنگ در ویلای دوبلکس

 

انتخاب رنگ راه پله در ویلای دوبلکس

در دکوراسیون داخلی می توان ترکیبی از طراحی های متفاوت بکار برد، و در کنار هم قرار گرفتن این طراحی، زیبایی خاصی را به وجود می آورد، همانطور که می دانید ویلای دوبلکس دارای دو طبقه، و به صورت مجزا طراحی می شود، که از طریق راه پله می توان به طبقه ی بعدی دسترسی داشت، راه پله نقش بسزایی در نمای داخلی ویلا دارد، برای رنگ آمیزی این راه پله ها باید نکات مهم را در نظر بگیرید، باید رنگ های راه پله را با توجه به رنگ کفپوش انتخاب کنید، برای مثال اگر رنگ کفپوش های ویلا چوبی و به رنگ قهوه ای باشد، باید رنگ راه پله در قالب رنگ هایی همچون زرد، قرمز، نارنجی، طلایی دیزاین شود تا هارمونی جذابی با کفپوش اعمال گردد، نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید، باید به نقاط نور گیر توجه کنید، برای مثال اگر راه پله ویلا در مسیر نور گیری قرار ندارد، نباید از رنگ های تیره برای راه پله انتخاب کنید، اگر راه پله در نقطه ی نور گیر قرار گرفته است، می توانید مطابق میل خود با توجه به رنگ کفپوش رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

 

انتخاب رنگ نرده های راه پله در ویلای دوبلکس

آنچه که باعث جلب توجه و چشم انداز زیبا می شود، هارمونی زیبا بین رنگ های که در طراحی بکار می رود، می باشد، که باعث جلب توجه می شود، در واقع باید رنگ نرده های راه پله، متضاد و در حین حال مکمل رنگ راه پله باشد، تا جلوه بیشتری ایجاد شود، برای مثال برای ویلای لوکس و کلاسیک ترکیب رنگ سفید و طلایی و یا سفید و مشکی و... بسیار زیبا می باشد، این یک ترکیب، فضای محشری را ایجاد می کند، حتی در ویلای سنتی و سلطنتی ترکیب طلایی و قهوه ایی و... استفاده می شود، باید در نظر بگیرید که نباید از ترکیب رنگ های سرد و گرم به طور مستقیم استفاده شود، زیرا ترکیب ضد و نقیضی را ایجاد می کند.

 انتخاب هارمونی رنگ در ویلای دوبلکس

 

انتخاب هارمونی رنگ مناسب برای دیوار 

انتخاب درست از رنگ پایه و سایه های روشن تیره، می تواند هارمونی زیبای را به وجود آورد، راه پله به عنوان اصلی ترین بخش در ویلای دوبلکس به شمار می آید، از این سوی باید در انتخاب رنگ های دیوار این منطقه بسیار دقت نمود، زیرا انتخاب رنگ های هارمونیک در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، برای مثال اگر رنگ پله طوسی باشد، برای انتخاب رنگ دیوار می توانید از یک و یا چند درجه روشن تر یا تیره تر استفاده کنید، تا یک تضاد و رنگ لطیفی با رنگ پله ایجاد شود، علاوه بر آن که رنگ دیوار و راه پله باید باهم هارمونی داشته باشد، شما باید به متراژ و ابعاد راه پله نیز توجه کنید، اگر راه پله ی ویلا باریک باشد؛ نباید از رنگ های تیر استفاده کنید، باید در طیف رنگ های روشن به دنبال رنگ مناسب باشید.

 

استفاده از یک رنگ پایه برای دیزاین ویلای دوبلکس

رنگ ها، ابزار مناسبی برای زیباتر شدن فضای داخلی ویلا و ارتباط آن ها با یکدیگر می باشد، از این سوی شما برای انتخاب پالت رنگ، ابتدا به رنگ پایه نیاز دارید، مانند رنگ های زیتونی، زرد، سبز و... 

بعد از انتخاب رنگ پایه، باید اجزای مختلف دکوراسیون داخلی با رنگ های تیره و روشن از رنگ پایه که طیف زیبای را به ارمغان می آورد، استفاده کنید، همانطور که در متن فوق به آن اشاره شده، سعی کنید این ترکیب رنگ را در هر دو طبقه اعمال کنید، تا یکپارچگی بیشتری در دکوراسیون ویلای دوبلکس شما ایجاد شود.

 انتخاب هارمونی رنگ در ویلای دوبلکس

 

ایجاد کنتراست در دکوراسیون داخلی ویلای دوبلکس

همچنین برای طراحی و دکوراسیون داخلی می توانید از رنگ هایی با کنتراست بالا استفاده کنید، برای مثال می توانید از رنگ های زرد و آبی، طوسی بنفش، سفید و مشکی و... استفاده کنید، این رنگ ها علاوه بر تضادی که دارد، همخوانی و هارمونی بالایی با یکدیگر نیز دارند، شما با استفاده از این تکنیک و ترکیب رنگ های مناسب در یک پالت رنگی، و یا متضاد با همخوانی بالا، می توانید ویلایی با طراحی داخلی شیک، اکازیون دیزاین کنید.

 


در شمال کشور ویلاهای شیکی با امکانات کامل وجود دارد، که شما می توانید طبق خواسته ی خود ویلای مورد نظر را انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما عزیزان خرید ویلا دوبلکس در شمال کشور می باشد، تا بتوانید تجربه ی زندگی در یک ویلای ارزنده و لوکس را تجربه کنید، برای تماس با ویلا البرز، به بخش تماس با ما مراجعه کنید، از اینکه با ما همراه بوده اید، از شما سپاس گذاریم.

 

انتخاب هارمونی رنگ در ویلای دوبلکس

 

لینک های پیشنهادی ویلا البرز؛

خرید ویلا سند دار در شمال

خرید ویلا مبله

خرید ویلا اقساطی