روزهای قبل توضیحاتی درباره مناطق شمالی دادیم و امروز هم با ادامه توضیحات و معرفی یک مکان قشنگ دیگه در خدمتتون هستیم. تا آخر مقاله همراه ما باشید.

در این روزهای قشنگ پاییزی، انگار یه چیزی کمه؛ بعضی وقت ها نیاز داریم که چند ساعتی بنشینیم و فقط به درخت های خزان زده نگاه کنیم. با چشم های بسته، روی برگ ها راه بریم و فقط به صدای خش خش اون ها گوش بدیم و اجازه بدیم تا روحمون رو نوازش کنه؛ یا قدم زدن زیر بارونی که اون لحظه کل دنیا رو در اون قطرات خودش خلاصه می کنه. این طوریه که بعضی از آدم ها پاییز رو تموم می کنن تا دوباره برای رسیدن پاییز صبر کنن!

یکی از قشنگ ترین جاها تو پاییز، شماله و این زیبایی تو جنگل هایی که تو این فصل رنگارنگ می شن، بهتر خودش رو نشون می ده. رنگ هایی که اگر بخوایم اون ها رو بکشیم، باید روزها فقط برای ترکیب رنگ ها وقت بزاریم!

 یکی از مسیرهای روح بخش شمال در فصل پاییزیکی از مسیرهای روح بخش شمال در فصل پاییز

 


 

نوشهر کجاست؟مناطق برند برای خرید ویلا در نوشهر


 

 

 

سرخرود، از یکی از نگین های شهرهای شمالی ایران

سرخرود، مرکز بخش سرخرود شهرستان محمود آباد است. این شهر با دریای خزر ارتباط داره و دارای ساحلی زیباست.

ساحل زیبای سرخرود ساحل زیبای سرخرود

 

به سبب هم جواری با دریا، مرغان مهاجر زیادی هر ساله راهی این شهر می شن و موقعیت خوبی را برای شکارچیان پرنده ایجاد می کنن. به طوری که یکی از شغل های اصلی اهالی این منطقه، شکار پرندگان هست. از شغل های دیگر این منطقه می توان کشاورزی، ماهی گیری و باغداری اشاره کرد.

این شهر ساحلی زیبا 6 کیلومتر با فریدون کنار و 11 کیلومتر از محمود آباد فاصله داره. همچنین محل انتهای رودخانه هراز هم در این منطقه قرار داره. وجود این رودخانه به صنعت کشاورزی این منطقه قوت بیشتری داده و برنج های تولیدی سرخرود، از مرغوب ترین برنج های ایران به شمار میره.

 

رودخانه هراز، از نمایی زیبارودخانه هراز، از نمایی زیبا

 


نور کجاست؟خرید ویلا در نور


 

 

این شهر مناطق دیدنی زیادی هم داره که تپه های باستانی از جمله اون ها هستن. اما اصلی ترین دلیل توریستی بودن شهر، ساحل اون و حضور قوها و فلامینگوها در زمستون هست. آب رودخانه هراز با بالا اومدن آب دریا بالا میاد و در کنار حضور پرنده های زیبایی مثل قو و فلامینگو، چشم انداز فوق العاده ای به منطقه می بخشه.

حضور شگفت انگیز قوها در تالاب های سرخرودحضور شگفت انگیز قوها در تالاب های سرخرود

 


فاصله تهران تا چمستان چقدر است؟


 

 

این شهر با وجود کوچک بودن، امکانات گردشگری زیادی داره و شما می تونید با خوردن آبمیوه یا بستنی در ساحل، خودتونو خنک کنید و برای جت اسکی، قایق سواری یا اسب سواری در ساحل آماده بشید! آخر از همه هم در رستوران ها از دلپذیرترین غذاها لذت ببرید و آخر از همه به ویلاتون برگردید و یک دل سیر استراحت کنید.

 

خرید ویلا یا اجاره آن؟

توصیه ما به شما اینه که اگر توان مالی خرید رو دارید، حتما این کار رو بکنید. چرا که به دلیل تقاضای زیادی برای خرید ویلا در فصل هایی مثل تابستان در شمال شکل می گیره که باعث میشه هر ساله هزینه اجاره ویلا بالاتر بره و این از لحاظ اقتصادی اصلا به صرفه نیست.

 

خرید ویلا در سرخرود

کسانی که شمال رو خوب شناختن، یجورایی باهاش انس گرفتن و معتادش شدن و اگه تعطیلاتشون رو اینجا نگذرونن، انگار اصلا تفریح نکردن! اگه از این آدم ها هستید، خرید ویلا میتونه کلی از هزینه هاتون رو کم کنه و سرمایه تون رو براتون حفظ کنه و حتی افزایشش بده. همونطور که در مقاله های قبل توضیح دادیم، سرمایه گذاری در بازار ویلا، از سرمایه گذاری های امن به شمار می ره و می تونه سود خوبی رو در بلند مدت نصیبتون کنه. ویلاها در شهرهایی مثل سرخرود، تنوع شکلی و طراحی و موقعیت های مختلفی دارن. ویلاهای جنگلی، کوهستانی، ساحلی و ویلاهای کنار رودخانه که هر کدوم ویژگی ها و زیبایی های خاص خودشون رو دارن.

امروز و در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی های خرید ویلا در زمین های کوهستانی توضیحاتی رو ارائه بدیم.

 


نقشه ى چمستان و خريد ويلا در چمستان


 

 

خرید ویلا در مناطق کوهستانی

ساخت ویلا در مناطق کوهستانی، زحمت و هزینه زیادی رو لازم داره؛ به همین خاطر بیشتر مردم خرید راحت و بی دردسر ویلا در این مناطق رو ترجیح می دن. در ادامه به تعدادی از مزایا و معایب خرید ویلا در مناطق کوهستانی اشاره می کنیم.

 

تا بی نهایت، طبیعت!

کوهستان های شمال ایران در فصول مختلف زیبایی های شگفت انگیزی دارن و چشم اندازهای زیبایی رو ایجاد می کنن. چشم اندازهایی که حتی می توان اون رو از ساحل هم زیباتر دونست! بسیاری از این مناطق هنوز بکر و دست نخورده هستن و طبیعت و هوایی ناب رو در اختیارتون قرار می دن.

نمایی از یک ویلای کوهستانینمایی از یک ویلای کوهستانی

 


نحوه اجاره ویلا در شمال چگونه است؟


 

 

سکوت و آرامش مطلق

ویلاهای کوهستانی طرفداران کم تری از ویلاهای ساحلی دارن و به همین خاطر، تعداد اون ها معمولا کم تره و بنابراین سکوت و آرامشی مثال زدنی رو در اختیارتون میگذارن. فقط شمایید و پرنده های زیبا و حیواناتی مثل خرگوش و سنجاب! این نوع ویلا برای افرادی که از شلوغی و همهمه فراری هستن و دنبال این هستن تا تعطیلاتشون رو با آرامش کامل بگذرونن، ایده آله.

 

تفریح های متمایز در مناطق مرتفع

با زندگی در این مناطق، شما می تونید همراه با خانواده در فصل تابستون دوچرخه سواری و کوهنوردی کنید و زمستان هم از اسکی لذت ببرید. حین ورزش از هوای کاملا تمیز تنفس کنید و یا حتی با ساخت پیست های مختلف در این مناطق، به درآمدزایی فکر کنید!

 

اما زندگی در مناطق کوهستانی معایبی هم می تونه داشته باشه؛ یکی از این معایب سختی ساخت ویلا هست و همونطور که گفته شد خرید ویلا گزینه خیلی راحت تری در این مورد هست. مورد بعدی دشواری دسترسی به ویلا هست. جاده های این مناطق بعضا شیب دار و شاید آسفالت نشده هستند و بعضی هم خطرات خاص خودشون رو دارن. مشکل بعدی فاصله از امکانات شهری مثل پمپ بنزین، فروشگاه و رستوران هست. اگر قصد خرید ویلا در مناطق کوهستانی رو دارید، اول باید اونجا رو مجهز کنید. و اما ایراد آخر، ممکنه که در مواقعی باران یا برف شدیدی در این مناطق بباره و مشکلاتی رو برای شما ایجاد کنه.

اما با وجود این مشکلات، افراد زیادی هستن که عاشق ورزش کردن و طبیعت بکر هستن و خرید ویلای کوهستانی رو ترجیح می دن.

 

در این مقاله هم بخشی از جمال بی نهایت شمال رو وصف کردیم و یکی از شهرهای زیبای اون رو همراه با ویژگی ها و امتیازاتش معرفی کردیم. همچنین خصوصیات ویلای کوهستانی رو توضیح دادیم تا در این مورد هم به کشف علایق و خرید ویلای مناسب به شما کمک کرده باشیم. امیدواریم شما هم از بودن در شمال استفاده کنید و حتی موقعیت این رو داشته باشید که در ماه عسلتون، حال و هوایی عاشقانه رو کنار قوها تجربه کنید!