ویژگی های ویلا شهرکی

با افزایش روز افزون ساخت و ساز ملک و یا ویلا در شمال کشور، استقبال مردم از این منطقه خوش آب و هوا برای داشتن ملک و یا ویلا بسیار زیاد شده است. از این رو نرخ قیمت خرید و فروش ملک در شمال نیز نسبت به مناطق دیگر کشور رشد روز افزونی داشته است. بنابراین بسیاری از سرمایه گذران اقدام به خرید زمین هایی با وسعت بالا در مناطق شمالی کشور نموده اند . سرمایه گذاران در این زمین ها شروع به ساخت و ساز شهرک های ویلایی نموده اند که هر یک از ویلاهای آن با متراژ های نسبتاً پایین و جمع و جوری ساخته شده اند تا اغلب شهروندان با حداقل سرمایه و بودجه نیز توان خرید ملک در شمال را داشته باشند. از آنجا که ویلاهای شهرکی در زمین هایی با متراژ بالا ساخته می شود ، این زمین ها معمولاً در حاشیه شهرها ساخته می شود. از این رو دسترسی این شهرک ها به امکانات رفاهی شهری تا حدودی محدود بوده و از این رو قیمت آنها نیز به مراتب نسبت به ویلاهای مستقل، ارزان تر می باشند. خرید ویلا شهرکی در شمال به مانند خرید ویلا و یا ملک در این منطقه می باشد با این تفاوت که ویلاهای شهرکی در یک محدوده زمین معین و مشخص شده با شمایل ساختمانی تقریباً یک شکل که توسط یک معمار و یا یک تیم مهندسی ساخته شده است.

خرید ویلا شهرکی در شمالخرید ویلا شهرکی در شمال

 

در حقیقت ویلاهای شهرکی از یک سری ساختمان های کاملاً مشابه به هم که در یک راسته خیابان اصلی و در یک محدوده ی مشخص که دور تا دور آن، فضایی بسته می باشد، تعبیه و ساخته شده است و از امکانات رفاهی که مربوط به تمامی ساکنان آن شهرک می باشد، برخوردار است. یکی از امتیازات مهم خرید ویلا شهرکی نسبت به خرید ویلاهای مستقل ، تامین امنیت این ویلاها می باشد. چرا که سازنده این شهرک ها از قبل محلی برای نگهبانان ویلا تعبیه نموده است و نگهبانان شهرک به صورت تماماً 24 ساعته کاملاً آماده باش بوده و در صورت ورود افراد ناآشنا به داخل ویلا جلوگیری می نمایند.

اما گذشته از همه ویژگی های خرید ویلا شهرکی می بایست بیان نمود که تمامی قوانین خرید و فروش ویلا چه به صورت شهرکی ، مستقل ، ساحلی و یا ویلا جنگلی از یک خط مستقیم تبعیت می نماید. از این رو حتماً در هنگام بستن عقد قرارداد به داشتن سند 6 دانگ ویلا توجه مهمی نمایید. همچنین توجه به این نکته که به هیچ وجه زمین های شهرکی نباید در زمین هایی ساخته شوند که نوع کاربری آنها مسکونی نباشد. چرا که طبق قانون، شهرداری منطقه می تواند دستور به تخریب آن دهد . از این رو حتماً می بایست به داشتن سند 6 دانگ ویلا و همچنین نوع کاربری زمین ویلا شهرکی توجه نمایید.

ویلا شهرکی لوکس و زیبا در شمالویلا شهرکی لوکس و زیبا در شمال

 

آشنایی با مزیت ها و منافع خرید ویلا شهرکی در شمال

یکی از مهمترین مزیت های برخورداری از خرید ویلا شهرکی، تامین امنیت بالای شهرک ها می باشد. همانطور که بیان گردید، ویلاهای شهرکی از نگهبانان 24 ساعته و همچنین از دوربین های مدار بسته پیشرفته برخوردار می باشند. از این رو در زمان هایی که در شهرک حضور ندارید ( که این امر در بیشتر ایام سال به جز اواخر هفته و یا تعطیلات سال نو می باشد )کسانی هستند که از ویلاهای شما مراقبت و نگهداری می کنند. زندگی در ویلاهای شهرکی، قوانین خاص خود را دارند . چرا که جهت تامین و افزایش ضریب امنیتی در آن از ورود افراد متفرقه و ناآشنا به داخل ویلا ، بدون هماهنگی با صاحب ویلا خودداری می شود. از این رو به این مسائل قبل از خرید ویلا شهرکی می بایست توجه نمود.

همچنین باید گفت از آنجا که ویلاهای شهرکی در زمین هایی با متراژ بالا ساخته می شوند، بنابراین ناگزیر این زمین ها در حاشیه شهر ساخته می شوند. از این رو نسبت به ویلاهایی که در مرکز شهر ساخته می شوند، ارزان تر می باشند. همچنین سازندگان ویلاهای شهرکی سعی نموده اند که از کمترین فضای ممکن حداکثر استفاده را ببرند. بنابراین شروع به ساخت و ساز ویلا با تراکم بالا نموده اند. از سویی تهیه مصالح، جهت ساخت و ساز شهرک به صورت انبوه و در حجم بالا خریداری می شود. از این رو در قیمت تمام شده ویلا نیز تاثیر گذار می باشد. بنابراین قیمت خرید ویلا شهرکی در قیاس با ویلاهای مستقل، بسیار کم هزینه تر و ارزان تر برای خریدار تمام می شود.

یکی دیگر از مزیت های خرید ویلا شهرکی این است که طرف معامله شما ، شرکت های سازنده و سرمایه گذار بزرگ در کشور می باشند که به صورت انبوهی به کار ساخت و ساز ویلا مشغول می باشند. در حقیقت سازندگان شهرک های ویلایی از نام و اعتبار درخشانی برخوردار می باشند که آشنایی کاملی به نحوه ساخت و ساز به خاطر تجربه چندین ساله شان برخوردار می باشند. همچنین با قوانین و مقرارت چگونگی دریافت مجوز برای زمین هایی با کاربری مسکونی را کاملاً آشنایی دارند. بنابراین این اطمینان را به خریدار می دهند که با افراد مطمئن و امینی وارد معامله شده و معامله از هر طرف قابل اطمینان می باشد.

ویلا شهرکیویلا شهرکی

 

یکی از مزیت های خرید ویلا شهرکی ، برخورداری شهرک از انشعابات آب ، برق و گاز می باشد. زمانی که یک شرکت سرمایه گذار اقدام به انبوه سازی می نماید ، چون دارای کارشناسان خبره در این زمینه می باشد از قبل تمامی شرایط زمین را سنجیده و تمامی امتیازات انشعابات آن را از شهرداری خریداری می نماید. از این رو خرید ویلاهای شهرکی از باب انشعابات دردسر آفرین نمی باشد.

از دیگر مزیت های خرید ویلا شهرکی ، برخورداری ساختمان آن از کیفیت سازه مستحکم و مقاوم می باشد. شرکت های پیمانکار و یا بهتر بگوییم سرمایه گذاران ساخت و ساز ویلاهای شهرکی، از تیمی بسیار مجرب و حرفه ای برخوردار بوده که آشنایی کاملی به نحوه ساخت و ساز در زمین های مناطق شمالی را دارند. در حقیقت کمتر اتفاق می افتد که شرکت های سرمایه گذار ، سرمایه کلانی را وقف زمینی کنند که از هر جهت برای ساخت و ساز ویلا نا امن باشد. بنابراین می توان با اطمینان بیان نمود که اکثر ساخت و سازهای ویلاهای شهرکی از مصالح خوب و با کیفیت و زمین هایی مناسب ساخت و ساز تهیه شده اند.

همانطور که بیان گردید، خیل عظیم سرمایه گذاری در زمین های شمال، سبب گشته است که بسیاری از شرکت های سرمایه گذار شروع به ساخت و ساز ویلا در مناطق شمالی نمایند. از این رو ما شاهد ساخت ویلاهای شهرکی در کنار ساحل، جنگل و یا در حومه شهر می باشیم که خریداران می توانند با توجه به سلیقه و همچنین میزان سرمایه و بودجه شان اقدام به خرید آنها نمایند.

نمایی از ویلای شهرکی در شمالنمایی از ویلای شهرکی در شمال


چرا خرید ویلا در چمستان همچنان ارزان ترین خرید ویلاهای شمال را به خود اختصاص می دهد؟


 

 

استفاده از روش هایی مناسب جهت خرید ویلا شهرکی

اگرچه زباناً خرید و فروش ملک و یا ویلا، آسان می باشد اما تجربه ثابت نموده است که حتماً می بایست در این زمینه تجربه کافی داشته و یا از یک راهنمای مجرب و مورد اطمینان راهنمایی های لازم را گرفت. همانطور که بر همگان مبرهن می باشد بهترین شیوه خرید ملک و یا ویلا ، خرید حضوری می باشد. یعنی خریدارانی که خواهان خرید ملکی می باشند ، می بایست مستقیماً در مشاوره املاک حضور یافته و با فروشنده وارد معامله مستقیم شوند. اما حتماً می بایست قبل از هر گونه اقدامی جهت خرید ویلا شهرکی به یک سری از نکات توجه و اهمیت داد.

 

توجه به نکات مهم و با اهمیت قبل از اقدام جهت خرید ویلاهای شهرکی

  • کسانی که به دنبال تامین امنیت برای خود و خانواده شان می باشند. همچنین برای ایامی که در ویلای خود نیستند و می خواهند که ویلایشان از هر لحاظ تامین امنیت شود ، خرید ویلا شهرکی، گزینه بسیار مطلوبی می باشد. چرا که ویلاهای شهرکی از نگهبانان 24 ساعته برخوردار می باشند.
  • همچنین باید گفت که ویلاهای شهرکی در داخل یک مجموعه از ویلاهای هم شکل و گاهاً با متراژهای متفاوتی ساخته می شوند. بنابراین انتخاب خرید ویلا تا حدود بسیار زیادی آسان تر و راحت تر نسبت به خرید ویلای مستقل می باشد.
  • همچنین با بودجه و سرمایه متوسط هم می توانید، ویلای مناسبی در شهرک تهیه و خریداری نمایید چراکه همانطور که گفته شد ویلاهای شهرکی به مراتب ارزان تر از ویلاهای مستقل می باشند.
  • بهترین انتخاب جهت خرید ملک ، تحقیق و تفحص درباره آن ملک می باشد. هیچ گاه بدون هیچ تحقیقی، وارد معامله نشوید. امروزه با توجه به گستردگی علم و فناوری ، اینترنت در دسترس همگان می باشد. بنابراین می توانید از طریق شبکه های اینترنتی، اطلاعات کاملی درباره ویژگی های زمین و نوع منطقه ای که می خواهید ویلا در آن بخرید را به دست آورید.

چشم اندازی زیبا و دیدنی از ویلاهای شهرکی در شمالچشم اندازی زیبا و دیدنی از ویلاهای شهرکی در شمال

 

  • همچنین می توانید چندین ملک را به لحاظ جغرافیایی و نوع منطقه با یکدیگر مقایسه نموده و قبل از هر گونه اقدامی جهت خرید، مورد بازبینی قرار دهید. مثلاً اگر قصد خرید ویلا شهرکی را دارید یک فهرست کامل از ویژگی ها و مشخصات ویلاهای شهرکی را به دست آورید.
  • مهمترین نکته قبل از هر گونه اقدام جهت خرید ویلا، توجه به میزان سرمایه و بودجه تان می باشد. در اکثر معاملات خرید و فروش ملک و یا ویلا ، فروشنده حدود 20 درصد از کل مبلغ ویلا را به صورت پیش پرداخت از خریدار دریافت می نماید. از این رو خریدار می بایست تمامی جوانب خرید ویلا شهرکی چون قیمت تمام شده ملک و مبلغی که بابت پیش پرداخت می بایست بدهد را در نظر بگیرد.

ویلا شهرکی ، مطمئن و امنویلا شهرکی ، مطمئن و امن


خرید ویلا در شمال و روستاهای جنگلی چمستان


 

 

  • یکی روش مطمئن دیگر جهت خرید ویلا ، استفاده از وام مسکن می باشد. اکثر ملک ها به همراه وام، خرید و فروش می شوند. در واقع وام مسکن یک کمک هزینه برای خرید ویلا می باشد. اما بسیاری از بانک ها براساس میزان اعتبار افراد ، اقدام به پرداخت وام به خریداران می نمایند. بنابراین قبل از هر گونه اقدامی جهت خرید ملک و یا ویلا ، ابتدا می بایست میزان مبلغ وام را که می توانید از بانک مبدا دریافت نمایید را مشخص کنید. سپس با میزان سرمایه و بودجه خودتان تطبیق داده و سپس پای میز معامله بروید.

 

خرید ویلاهای شهرکی از طریق مشاوره املاک معتبر

مشورت نمودن و راهنمایی گرفتن از یک مشاور املاک امین و مطمئن در شمال، بسیار می تواند روشنی دهنده مسیر ، جهت سهولت خرید ویلا شهرکی در شمال باشد. مراجعه نمودن به مشاورین املاک جهت خرید ملک و یا ویلا ، نیازمند توجه و اهمیت دادن به یک سری اطلاعات جامع را دارد که در ذیل به آنها اشاره می گردد.

  • می بایست حتماً در نظر بگیرید که به صورت حضوری به مشاورین املاک، مراجعه نموده و برای بازدید ویلا شهرکی همراه با مشاور در محل حضور یابید. همه آنچه که در ذهن تان از یک ویلا در نظر دارید، مشخصات، کیفیت و ویژگی های مد نظرتان را به صورت حضوری و در بازدید از ویلایتان ، در نظر داشته باشید. توجه به نوع مصالح به کار رفته در ویلا از جهت استقامت و مقاومت ویلا ، سیستم برق کشی در کنار سیستم لوله کشی ویلا، از نکات بسیار مهم در کیفیت ویلا می باشد. همچنین نوع برخورداری ویلا از سیستم های گرمایشی و سرمایشی، می تواند بسیار با اهمیت باشد. همچنین نزدیک بودن ویلای شهرکی به امکانات رفاهی و تفریحی شهری ( همانطور که بیان گردید ویلاهای شهرکی معمولاً در حاشیه شهرهای شمالی ساخته می شوند)می تواند یکی از گزینه های مهم در انتخاب خرید شما به حساب آید.

خرید ویلا شهرکی در منطقه زیبای شمالخرید ویلا شهرکی در منطقه زیبای شمال


خرید ویلا جنگلی در شمال یا خرید ویلا ساحلی در شمال؟شما طرفدار کدامید؟


 

 

  • یکی از مهمترین نکات در حین بستن قرارداد جهت خرید ویلا شهرکی، برخورداری قرارداد با تمامی شرایط و قوانین معاملاتی و استاندارد بودن آن می باشد. مثلاً باید از قبل گفته شود و خریدار مد نظر قرار دهد که آیا ویلا تحت رهن بانک می باشد و یا خیر؟ آیا نوع کاربری زمینی که در آن ویلای شهرکی ساخته شده است ، دارای کاربری مسکونی بوده و یا غیر قانونی ساخته شده است؟ همچنین از نکات مهم در حین خرید ویلا ، آن است که آیا ویلا، جزء املاک وراثتی می باشد؟ چرا که درد سرهای خاص خود را دارد.
  • همچنین می بایست توجه نمود که در هنگام خرید ویلاهای شهرکی به مانند خرید یک ملک، یک سری مراحل قانونی چون استعلام گرفتن از صحت و درستی سند ویلا، نوع کاربری زمینی که شهرک در آن ساخته شده است. تمامی این کارها می بایست از طریق شهرداری همان منطقه انجام گیرد که لازم الاجرا می باشد.