نوشهر کجاست؟

نوشهر یکی از شهرهای غربی و مهم ترین شهر استان مازندران است. مساحت نوشهر در حدود 1718 کیلومتر مربع است، که این متراژ حدود 7/23 درصد مساحت استان مازندران را به خود اختصاص داده است. جمعیت این شهر بر طبق آخرین سرشماری حدودا 50هزار نفر بوده‌ است. زبان مردم این شهرستان زبان مازندرانی با گویش کجوری است که به گویش مردم شهرستان نور و چالوس شباهت دارد.

 نوشهر

 مقاله چرا خرید ویلا در چمستان همچنان ارزان ترین خرید ویلاهای شمال را به خود اختصاص می دهد؟ را مطالعه نمایید.

 

شهرستان نوشهر در طول تاریخ دارای دو بخش کوهستانی و جلگه‌ای بود، که به بخش کوهی کجور و بخش دَشتی کجور معروف بود. محدوده تاریخی کجور از شمال به دریای مازندران از غرب به رود چالوس از شرق به نور و از جنوب به دره نور محدود می‌شود.

بندر نوشهر یکی از مهم‌ترین بنادر اقتصادی و تجاری ایران است که سالانه حجم زیادی کالا از طریق این بندر مبادله می‌شود. نوشهر از معدود شهرستان‌های ایران است، که در حوزه راه دارای سه ارتباط زمینی، هوایی و دریایی است و مهم‌ترین شهر غرب مازندران به شمار می‌رود.

 نوشهر دارای دو مدل آب و هواست، اولی آب و هوای جلگه‌ای معتدل مرطوب، دومی کوهستانی سرد و نیمه مرطوب، البته همانند دیگر شهرهای ساحلی دارای آب و هوای نیمه مرطوب و استوایی است، تغییرات دما در طول ماه‌های مختلف و شبانه روز به نسبت کم می‌باشد، البته در ایام تابستان شاهد هوایی گرم و مرطوب در نوشهر خواهیم بود.

 نوشهر

مقاله شرایط دریافت وام بانکی برای خرید ویلا در شمال را مطالعه نمایید.

 

راه های دسترسی به شهرستان نوشهر از پایتخت

1- از مسیر زیبا و دیدنی جاده چالوس

این مسیر، نزدیکترین مسیر دسترسی به شهرستان نوشهر می باشد. فاصله نوشهر از مرکز تهران حدودا 165  کیلومتر مربع می باشد. و در صورت عدم ترافیک و سایر محدودیت های جاده ای، حدودا به مدت 3ساعت این مسیر را طی کنید. این مسیر برای متقاضیانی که در کرج زندگی می کنند، بسیار آسان تر است.

برای دیدن این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

 جاده چالوس

مقاله چگونگی فروش ویلا یا فروش زمین در سایت ویلا البرز   را مطالعه نمایید.

 

2- از مسیر زیبا جاده هراز

این مسیر به نسبت جاده چلوس خیلی طولانی می باشد، و زمانی این مسیر انتخاب می شود که، جاده چالوس به دلیل شلوغی اعیاد و اخرهفته ها، ریزش کوه، تعمیرات جاده، طرح های ترافیکی و.... بسته و مسدود باشد. فاصله نوشهر با تهران از طریق مسیر جاده هراز، حدودا 270 کیلومتر می باشد. این مسیر را باید طی مدت زمان 4 ساعت و 20 دقیقه در صورت عدم ترافیک، طی کنید.

برای دیدن این مسیر روی نقشه، کلیک کنید.

 جاده هراز

مقاله  نکات مهم خرید زمین در شمال و چالش های ساخت ویلا برای مشتریان را مطالعه نمایید.

 

نوشهر با موقعیت طول جغرافیایی 51,30 درجه شمالی و 36,39 درجه شرقی که از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه البرز و بلده نور، از شرق به شهر رویان و از غرب به شهرستان چالوس متصل می باشد. و ارتفاع از سطح دریا حدود 3 متر است.

نوشهر در کل دارای سه شهر به نام‌های شهر نوشهر، شهر پول، شهر کجور، با دو بخش کجور و مرکزی، 6 دهستان به نام‌های، بلده کجور، کالج، پنجک رستاق، خیرودکنار، زانوس رستاق و تابعه کجور شهره است.

بزرگترین بخش این شهرستان، بخش کجور می‌باشد که حدود دو قسمت از سه قسمت وسعت خاک این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

نوشهر دارای روستاهای متعدد جلگه‌ای و کوهستانی است که بیشتر ویلاهای فروشی و ویلا ارزان قیمت نوشهر را، در روستاهای آن خواهید داشت.

 نوشهر

 

در این قسمت روستاهای حاشیه و کناره جاده سراسری و روستاهای ییلاقی و کوهستانی نوشهر را معرفی می‌کنیم.

مسیر نوشهر به چالوس

فاصله مرکز نوشهر با مرکز چالوس حدودا 10 کیلومتر است، و این مسیر کوتاه طی 15 دقیقه طی می شود. روستاهای این مسیر ، کردیکلا، کوشکسرا که جزء توابع نوشهر می باشد.

برای دیدن این مسیر روی نقشه، کلیک کنید.

 نوشهر چالوس

مسیر نوشهر به رویان

فاصله مرکز نوشهر با مرکز رویان حدودا 45 کیلومتر می باشد که این مسیر نیاز به صرف زمانی 45 دقیقه دارد.

هلستان، درزیکلا، کورکورسر، نیرنگ، شریعت آباد، سنگتو، سیدعلی کیاسلطان، شهر پشت، شمع‌جاران، مارگیرده، علی‌آبادمیر، موسی آباد، لتینگان، امیررود، خیرودکنار، نجارده، بندپی، مزگاه، چلک، کهنه سرا، دزدک، چلندر، ملکار، حمزه ده سفلی، حمزه ده علیا، انارور، سنگسرا، توسکاتک، صلاح‌الدین‌کلا، ونوش، نارنج‌بن، خضرتیره، منوچهرکلا، نوده، پاشاکلا، عزت، بازیارکلا، علوی‌کلا، فراشکلا، بنجکول، وازیوار، حسن‌آباد، سیاهرود، و... از روستاهای توابع نوشهر این مسیر می باشند.

برای دیدن این مسیر روی نقشه، کلیک کنید.

 

فروش ویلا در منطقه های کوهستانی و ییلاقی شهرستان نوشهر خصوصا در بخش دهستان کجور، زانوس رستاق، و پنجکرستاق به دلیل قیمت ارزان تری که نسبت به ویلاهای سایر مناطق شهرستان نور دارد، بسیار پرمتقاضی می باشد.

عالی دره، بسطام، چتن، دشت نظیر، دوآب، حسن‌آباد، فیروزآباد، حیرت، هزارسم، کندلوس، کنیس، کی‌کوه، لشکنار، منجیر، نیرس، پل‌ذغال، سمای، کدیر، کجور، لیگوش، نیتل، پیچلو، سریوده، صالحان، شاه‌ناجر، واشکن، اویل، چناربن، آستانکرود، دلسم، گتکش، گیل‌کلا، کشکک، کینج، خوشل، لرگان، کوهپر سفلی، لاشک، مونج، نیچ‌کوه، میرکلا، اطاق‌سرا، نیمور، پیده، پول، ویسر، زانوس همه این روستاهای ییلاقی، ییلاق نوشهر را تشکیل می‌دهند. خرید ویلا در این منطقه سختی های خاص خودش را دارد، به دلیل دور بودن از جاده اصلی، دسترسی سخت به امکانات رفاهی اعم از بیمارستان، پمپ بنزین و... و همچنین با وجود بارش باران و برف در فصل سرد زمستان، تردد را برایتان مشکل می کند.

 

کجور

 

بازار خرید ویلا در نوشهر

خرید ویلا در نوشهر یک انتخاب فوق العاده است، چرا که این منطقه دقیقا در خط ساحلی قرار گرفته و از مناظر بسیار بکری برخوردار است که یک سمت آن را دریا و سمت دیگر را جنگل و کوه تشکیل داده است.

زمانی که مازندران و شهرستان نوشهر را برای خرید ویلا در شمال انتخاب کردید، اینکه کدام منطقه را برای سکونت انتخاب کنید، به تعیین فاکتورها و عواملی که برای شما و اعضای خانواده تان مهم است، برمیگردد. تغییر مکان زندگی از یک شهر شلوغ و آلوده به شهرهای خلوت مازندران یا یک منطقه روستایی، یک تغییر بزرگ است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که مشتریان خرید ویلا در شمال به دنبال آن هستند در حقیقت به دست آوردن آرامش بیشتر است.

 

برای مثال خانواده‌هایی که چند کودک یا خردسال  و یا افراد سالمند دارای ناتوانی جسمی در خانه دارند، به دنبال منطقه‌ای هستند که شرایط رفاهی برای زندگی را بهتر فراهم کند و از نظر امکانات آموزشی و تفریحی و سرگرمی و یا درمانگاه ها و بیمارستان ها دسترسی آسان تری داشته باشند.

 

به طور نمونه، خانواده‌هایی که در شهر شلوغ و پر هیاهوی تهران زندگی می‌کنند اگر قصد داشته باشند به دنبال یافتن بهترین منطقه نوشهر برای خرید ویلا به مازندران سفر کنند، ترجیح می‌دهند شهرهای خوش آب و هوا، روستاهای کوچک، مناطق جنگلی یا زمین‌های نزدیک ساحل را در رتبه اول فهرست خود قرار دهند.

یا به آب و هوای کوهستانی در این منطقه علاقمند هستید به دنبال خرید ویلا کوهستانی می روید. البته نباید فراموش کنید که خرید ویلا در مناطق کوهستانی علی رغم زیبایی خیره کننده و مناظر و آرامشی که دارند، به دلیل فاصله از مرکز شهر، دسترسی‌های سخت‌تری داشته و گاها موقت هستند چرا که این مسیرها اغلب در فصل پاییز و زمستان با توجه به بارندگی شدید باران و برف تردد دشواری دارند.در مجموع خرید ویلا در محدوده ساحلی یا جنگلی برخلاف کوهستانی، به دلیل حضور گردشگران و امکانات توریستی که دارند، دسترسی مناسب‌تری به انواع امکانات رفاهی، تفریحی، سوپرمارکت ها، پمپ بنزین ها و... دارد.

 


 

اگر به دنبال خرید ویلا در شهرستان نوشهر هستید، برای گرفتن هر گونه مشاوره خرید یا اجاره اعم از ویلا ساحلی، ویلا جنگلی، ویلا سنددار و... می توانید به مشاوران حرفه ای و متخصص املاک البرزویلا مراجعه نمایید. مشاوران البرزویلا با داشتن فایل های متنوعی از ویلا دوبلکس، ویلا نیم پیلوت، ویلا فلت، ویلا اقساطی و... در منطقه چمستان، آماده خدمت رسانی به شما همراهان و سروران گرامی می باشد، تا بتوانید با توجه به شرایط خود، بهترین خرید را داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر برای مشاوره رایگان به بخش تماس با ما مراجعه نمایید. یا برروی دکمه مشاوره رایگان کلیک نمائید، تا سریعا با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

روز و روزگارتان خوش، مشاورین املاک البرز ویلا